افزایش کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست/ 30 دختر مادر شده‌اند
کد خبر: 3775726
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
موقر عنوان کرد:

افزایش کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست/ 30 دختر مادر شده‌اند

گروه جامعه ــ معاون امور اجتماعی بهزيستی استان تهران از افزایش تعداد کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست و نیز افزایش متقاضیان فرزند‌پذیری در تهران خبر داد و گفت: تاکنون 30 دختر مجرد موفق به فرزندپذیری شده‌اند.

مهشید موقر، معاون امور اجتماعی بهزيستی استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه قانون اجازه اعطای سرپرستی دختران بی‌سرپرست و بد‌سرپرست را به دختران مجرد از سال 92 داده بود، گفت: تا وقتی یک قانون جدید بود و مردم از آن اطلاع نداشتند متقاضی کمی وجود داشت اما اکنون که مردم از آن مطلع شده‌اند شاهد افزایش متقاضیان هستیم.

وی ادامه داد: البته اکنون نیز خانواده‌های متقاضی فرزند برای ما در اولویت قرار دارند چرا که هدف ما تحکیم بنیان خانواده است و وقتی احساس می‌کنیم زندگی مشترک زوجی ممکن است به دلیل نداشتن فرزند تحت‌الشعاع قرار گیرد ترجیح می‌دهیم اول این خانواده‌ها صاحب فرزند شوند و در اولویت بعدی دختران مجرد برای فرزندپذیری قرار دارند. البته برای خود این کودکان هم تجربه بودن در یک خانواده با حضور پدر و مادر بهتر است.

موقر با اشاره به اینکه تاکنون وضعیت اقتصادی مردم تغییری در آمارهای مربوط به دارخواست‌های فرزندخواندگی ایجاد نکرده است، گفت: با توجه به اجرای قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوب مهر ماه سال 1392 که طی آن خانواده‌های دارای فرزند و زنان مجرد نیز می‌توانند درخواست سرپرستی کودکان را داشته باشند، متقاضیان فرزندپذیری در استان تهران افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 70 زن مجرد تقاضای فرزندپذیری از بهزیستی استان تهران داشته‌اند، گفت: بيش از 30 متقاضی موفق به فرزندپذیری شده‌اند.

معاون امور اجتماعی بهزيستی استان تهران در خصوص واگذاری سرپرستی کودکان بیمار تحت سرپرستی بهزیستی نیز گفت: در دو سال اخير بيش از 1000 كودك بیمار كه بیماری 50 درصد آنها با پيگيری و مراقبت قابل درمان بود، به متقاضيان واگذار شده‌است.

افزایش کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست/ 30 دختر مادر شده‌اند

وی ادامه داد: با توجه به افزایش آمار تعداد کودکان بد‌سرپرست و بی‌سرپرست، پذیرش کودکان در سطح شیرخوارگاه‌ها بیش از ظرفیت آنان بوده که با توجه به سیاست‌های دفتر فرزندخواندگی بهزیستی استان تهران برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد شیرخوارگاه‌ها، پیشگیری به موقع روند پذیرش، ترخیص و ساماندهی فرزندان بیمار باعث تسریع و تسهیل برنامه مراقبت فرزندان در خانواده جایگزین و کاهش مدت اقامت فرزندان در شیرخوارگاه‌ها شده است.

وی در پایان تأکید کرد: شیرخوارگاه‌های استان استان در حال حاضر از نظر تأمین شیرخشک و پوشک با مشکل جدی مواجه نیستند و تاکنون در کلیه دفاتر مشارکت‌های مردمی شیرخوارگاه‌ها حمایت‌های مادی و معنوی خیرین مهیا بوده‌است.

انتهای پیام 

captcha