فرمانده گروه خیزش مردمی «فاریاب» افغانستان آزاد شد
کد خبر: 3776509
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

فرمانده گروه خیزش مردمی «فاریاب» افغانستان آزاد شد

گروه بین‌الملل ــ رئیس دفتر معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرد که نظام‌الدین قیصاری (فرمانده گروه خیزش مردمی در استان فاریاب) از زندان امنیت ملی این کشور آزاد شده است.

پبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «اطلس» افغانستان؛ عنایت‌الله بابر فرهمند، رئیس دفتر معاون اول ریاست‌جمهوری اعلام کرد که نظام‌الدین قیصاری، فرمانده نظامی ژنرال دوستم (معاون اول ریاست‌جمهوری) که چند ماه پیش در استان فاریاب توسط نیروهای امنیت ملی بازداشت شده بود، از زندان آزاد شده است.

تاکنون مقامات امنیتی درباره اینکه آزادی قیصاری تحت چه شرایطی صورت گرفته است، اظهار نظری نکرده‌اند.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل افغانستان نیز اعلام کرده است که قیصاری به شرط ارائه ضمانت تا زمان بررسی کامل اتهامات وارد شده از زندان آزاد می‌شود.

رسولی تأکید کرده بود که قیصاری پس از آزادی مشروط، ممنوع‌الخروج است و نمی‌تواند به عنوان فرمانده پلیس محلی در استان فاریاب ایفای نقش کند.

گفتنی است، استان فاریاب از استان‌های ناآرام است که هم اکنون در بخش‌های مختلف آن درگیرهای نظامی میان طالبان و نیروهای امنیتی جریان دارد. گروه خیزش مردمی فاریاب نیز در 50 درصد عملیات‌ها شرکت می‌کند. بیشتر مردم این استان را ازبک‌ها که مسلمان و سنی‌مذهب هستند تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

captcha