غنی: تامین امنیت استان‌های شمالی، اولویت نیروهای دفاعی است
کد خبر: 3753075
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

غنی: تامین امنیت استان‌های شمالی، اولویت نیروهای دفاعی است

گروه بین‌الملل  ــ رئیس جمهور افغانستان تامین امنیت استان‌های شمال کشور را از اولویت نیروهای امنیتی و دفاعی مطرح کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «افغانستان ما»؛ محمداشرف غنی که برای افتتاح بیمارستان 360 تختخوابی ابن‌سینا به استان بلخ رفته بود، در دیدار با مسئولان محلی و فرماندهان امنیتی، تامین امنیت استان‌های شمال کشور را اولویت نیروهای امنیتی و دفاعی برشمرد.

وی در این راستا، با مسئولان محلی، فرماندهان امنیتی و برخی از فعالان حقوق زن دیدار و گفت‌وگو کرد. غنی پس از افتتاح بیمارستان ابن‌سینا که با هزینه 15 میلیون یورویی و کمک دولت فدرال آلمان ساخته شده است، با محمداسحاق رهگذر، استاندار بلخ و قومندان امنیه، رئیس امنیت ملی دیدار کرد.

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با مسئولان استان بلخ، استان‌های شمالی را در اولویت دفاعی نیروهای امنیتی برشمرد و گفت: امنیت شهر مزارشریف موضوعی حائز اهمیت است. وی همچنین بر استفاده و بهره‌گیری درست از نیروها و تقویت فرقه پامیر و نیز اصلاحات در پولیس تأکید کرده است.

تأکید به افزایش حضور زنان در ادارات بلخ

غنی در دیدار با برخی از فعالان حقوق زن در استان بلخ، بر افزایش حضور زنان در ادارات این استان تأکید کرد و حضور زنان در اداره‌های دولتی را مهم دانست و افزود: تمام مسئولان دولتی که بیشتر از پنج سال در ادارات کار کرده‌اند، تغییر می‌کنند و زمینه رقابت فراهم می‌شود. در این دیدار زنان مشکلات و خواسته‌های خود را در بخش‌های افزایش سهم زنان در چارچوب اداره‌های دولتی، ایجاد فرصت‌های کاری، نبود کودکستان در محیط‌های کاری و کاهش خشونت‌ علیه زنان عنوان کردند.

در همین حال، غنی ضمن قدردانی از تلاش‌ زنان استان بلخ در بخش‌های مختلف اظهار کرد: زنان باید تحصیلات خود را به نیازهای کاری در جامعه ارتباط بدهند تا نیازمندی‌ها برطرف شود.

یادآور می‌شود، بلخ از قدیمی‌ترین شهرهای افغانستان است که امروزه در فاصله ۲۰ کیلومتری از مزار شریف، مرکز استان بلخ واقع شده است. این در حالی است که امنیت استان‌های شمال کشور از جمله این استان در ماه‌های اخیر و به دلیل حضور داعش در ولایت‌های فاریاب و جوزجان و فعالیت طالبان با تهدید روبرو بوده است. سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی، از دیگر مشکلات امنیتی است که مردم در بلخ با آن روبرو هستند.

انتهای خبر

captcha