استقبال مسیحیان مصر از تشکیل کمیته مقابله با فرقه‌گرایی
کد خبر: 3777117
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

استقبال مسیحیان مصر از تشکیل کمیته مقابله با فرقه‌گرایی

گروه بین‌الملل ـ کلیسای قبطی مصر از فرمان عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور این کشور، مبنی بر تشکیل کمیته مقابله با حوادث طایفه‌ای و فرقه‌گرایی استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ کشیش «بولس حلیم»، سخنگوی کلیسای قبطی مصر، در این باره تصریح کرد: کمیته عالی مقابله با حوادث طایفه‌ای و فرقه‌گرایی به ریاست مشاور رئیس‌جمهور در امور امنیتی و مقابله با تروریسم گامی درخور و صحیح است.

وی با بیان اینکه شایسته است با این تصمیم همه بخش‎ها و مؤسسات دولتی به مقابله با افراطی‌گری برخیزند، گفت: انتظار می‌رود مردم مصر برای موفقیت این کمیته همکاری کنند.

بولس حلیم در ادامه افزود: این کمیته به ایجاد بیداری مصری و بازگرداندن مصر به تصویری از تسامح و دوری از خشونت، که همه جهان به دیدن آن عادت داشته‌اند، کمک می‌کند و چهره حقیقی مصر را برای همه جهانیان نمایان می‌کند.

وی همچنین افراط‌ گرایی را مانعی برای رشد جامعه مصری در همه زمینه‌ها توصیف و تصریح کرد: این تصمیم در ساخت مصر معاصر، ترویج صلح اجتماعی، احساس امنیت و عدالت اجتماعی سهیم است.

یادآور می‌شود منابع مصری روز گذشته (نهم دی‌ماه) از تشکیل کمیته عالی مقابله با حوادث طایفه‌ای و فرقه‌گرایی در این کشور به فرمان عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور، خبر دادند.

براساس فرمان عبدالفتاح سیسی، به شماره ۶۰۲ در سال ۲۰۱۸ میلادی، کمیته عالی مقابله با حوادث طایفه‌ای تشکیل می‎شود که ریاست آن برعهده مشاور رئیس‌جمهور در امور امنیتی و مبارزه با تروریسم است و نمایندگان نیروهای مسلح و اطلاعات جنگی و اطلاعات کل و هیئت نظارت اداری و امنیت ملی در آن عضو هستند.

انتهای پیام

captcha