تلاوت سوره مریم در شب سال نو بوسنی+فیلم
کد خبر: 3777552
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

تلاوت سوره مریم در شب سال نو بوسنی+فیلم

گروه بین‌الملل ـ مراسم شبی با قرآن هم‌زمان با شب سال نو میلادی در شهر «کاکان» بوسنی و هرزگوین برگزار و آیاتی از سوره مریم در آن تلاوت شد.

به گزارش ایکنا از بوسنی؛ این مراسم شب گذشته (10 دی‌ماه) هم‌زمان با شب سال نو 2019 میلادی با حضور قاریان مشهور بوسنی و کشورهای افغانستان و ترکیه برگزار شد.

مسلمانان زیادی در این مراسم حضور یافتند و شاهد شبی باشکوه با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی بودند و نماز جماعت در آن اقامه شد.

تلاوت سوره مریم در شب سال نو بوسنی+فیلم

این برنامه در رسانه‌های بوسنی پوشش داده شد و گروه تواشیح «آکسارای» شهر کاکان‌ نیز به اجرای تواشیح پرداخت.

سلیمان افندی چلیکوویچ‌، امام اصلی مجلس اسلامی شهر کاکان، که از رزمندگان و قهرمانان جنگ بوسنی است، میزبان و مسئول اصلی برگزاری مراسم‌ بود. (منظور از امام اصلی رئیس جامعه اسلامی شهر کاکان است). وی طی سخنانی در این مراسم، گزارشی را از فعالیت‌های خیریه در جامعه اسلامی بوسنی از جمله کمک به خانواده‌های نیازمند و کمک به مرکز کودکان معلول ارائه داد.

تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه حفظ قرآن کاکان نیز برنامه‌ای اجرا کردند و سخنرانی کنعان موسیچ، نماینده رئیس العلمای بوسنی، از دیگر برنامه‌های مراسم بود.

تلاوت قاری تکواندوکار افغانستانی

احمد الیاس مهرزاد قاری افغانستانی این مراسم بود که آیاتی از سوره مریم را به زیبایی تلاوت کرد. این قاری افغانستانی الاصل متولد و ساکن آلمان و ورزشکار است و کمربند مشکی دان 3 تکواندو را نیز دارد.

 

اجرای تواشیح

انتهای پیام

captcha