فراخوان سازمان همکاری‌های اسلامی برای یاری به افغانستان
کد خبر: 3777587
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

فراخوان سازمان همکاری‌های اسلامی برای یاری به افغانستان

گروه بین‌الملل ــ سازمان همکاری‌های اسلامی، کشورهای عضو و تمام نهادهای بشردوست را برای کمک فوری به افراد نیازمند در افغانستان، که مجبور به ترک خانه خود شده‌اند، دعوت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو و تلویزیون ترکیه؛ در بیانیه کتبی صادر شده از سوی سازمان همکاری‌های اسلامی اعلام شد: در افغانستان که چند ماهی است قحطی و خشکسالی در آن حکمفرماست، عده کثیری از مردم مجبور به ترک مناطق مسکونی خود شده‌اند. این انسان‌ها به کمک فوری، پناهگاه و مواد غذایی نیازمندند. از کشورهای عضو و تمامی نهادهای بین‌المللی برای کمک فوری به این افراد دعوت می‌کنیم.

آلیسون پارکر، مدیر بخش ارتباطات دفتر یونیسف در افغانستان، اظهار کرد: درگیری‌هایی که 10 سال است در افغانستان ادامه دارد، تأثیر بسیار بدی بر کودکان به جای گذاشته و مردم طی سال 2018 در این کشور به علت حوادث خشونت‌بار، خشکسالی بی‌سابقه، نبود امنیت، مشکل در تأمین مواد غذایی و فقر روزافزون، سالی بسیار سخت و پر از مشکلات را گذراندند.

پارکر با اشاره به اینکه در افغانستان 6 میلیون انسان که نیمی از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند، نیازمند کمک انسانی هستند گفت: بیش از 3 میلیون کودک در افغانستان از حق آموزش محروم بوده‌اند.

یادآور می‌شود انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان به تازگی نتایج نظرسنجی از ۱۲ استان کشور را منتشر کرد. مطابق نتایج این نظرسنجی، ناامنی در صدر مشکلات مردم افغانستان قرار دارد و پس از آن بیکاری و فساد اداری بیشترین میزان مشکلات مردم این کشور شناخته شده است.

انتهای پیام

captcha