بزرگداشت شهید مدافع حرم در مسجد امام حسن مجتبی(ع)
کد خبر: 3778759
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

بزرگداشت شهید مدافع حرم در مسجد امام حسن مجتبی(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ مراسم سومین سالگرد شهید مدافع حرم، «امیرعلی محمدیان» پنج‌شنبه، 20 دی‌ماه، ساعت 18 در مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) شهرک شهید بروجردی برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم سومین سالگرد شهید مدافع حرم «امیرعلی محمدیان» با سخنرانی پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و مدیحه‌سرایی مجید شعبانی، پنج‌شنبه، 20 دی‌ماه، ساعت 18 در مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) واقع در اتوبان بعثت، نرسیده به سه‌راه افسریه، شهرک شهید بروجردی برگزار خواهد شد.
این مراسم به همت ستاد برگزاری یادواره شهدای شهرک شهید بروجردی با حضور خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان کشوری و لشکری و همرزمان این شهید والامقام برگزار می‌شود.
امیرعلی محمدیان، سال‌ها در شهرک شهید بروجردی در کنار دوستان خود تعزیه اجرا، و حال و هوای محله را عاشورایی می‌کرد. غیرت علوی و حیای زینبی و عزت حسینی را به عمق جان انسان‌ها می‌نشاند؛ در‌ و‌ دیوارهای بیت‌الشهدای شهرک شهید بروجردی، فعالیت‌های فرهنگی او و ناله‌های جانسوزش در روضه‌های هیئت را فراموش نمی‌کند؛ حضورش در اردوهای جهادی برای رفع محرومیت در جای جای مناطق مختلف کشور عزیزمان به‌چشم می‌خورد.
او فقط اهل حرف و نمایش نبود، آنچه را که اجرا می‌کرد از عمق وجودش می‌جوشید و خط سرخ آل محمد(ص) و آل علی(ع) را ترویج می‌‌کرد؛ چند سال پیش وقتی اشقی‌الاشقیاهای زمانه بر شیپور جنگ دمیدند و هل من مبارز می‌طلبیدند، فریاد مظلومانه زنان و کودکان در بلاد شام بلند شد و حریم آل‌الله به خطر افتاد؛ امیرعلی به راه و رسم پهلوانی سینه سپر کرد و به یاری مظلومان شتافت. منطقه خان طومان آخرین خاطرات حضورش در این دنیا را به یادگار نگاه داشته و شرمسار حسرت نگاه بر در مانده مادر امیرعلی است ...
و اینک سه سال است جایش و صدایش در اجرای تعزیه خالی است، همان‌گونه که مزارش خالی است. جاویدالاثر شهید امیرعلی محمدیان راه عزت و سربلندی انسان‌های آزاده را پیش روی بشریت قرار داد و اینک در سومین سالگرد شهادتش جبهه مقاومت در منطقه خاورمیانه پیروز گشته و ثبات نسبی به بلاد شام بازگشته و همان‌هایی که سرنگونی نظام سوریه و حذف مقاومت از منطقه را فریاد می‌زدند، صف کشیده‌اند تا سفارتخانه‌هایشان را در دمشق باز کنند.
مجید وفامهر
انتهای پیام

captcha