اذعان سناتور سابق استرالیا به نقض آشکار حقوق بشر در کشمیر
کد خبر: 3779175
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

اذعان سناتور سابق استرالیا به نقض آشکار حقوق بشر در کشمیر

گروه بین‌الملل ــ عضو ارشد حزب سبز استرالیا که در سال 2018 به مناطق اشغالی کشمیر سفر کرده بود، اعلام کرد: نقض حقوق بشر در این مناطق کاملاً آشکار است.

به گزارش ایکنا به نقل از «تسنیم»؛ لی راینهون (سناتور سابق استرالیا و عضو ارشد حزب سبز این کشور) که اخیراً به کشمیر سفر کرده است، اعلام کرد: نیروهای نظامی هند بی‌واهمه از پاسخگویی، حقوق اولیه انسانی را نیز از مردم کشمیر دریغ می‌کنند.

راینهون از دولت استرالیا خواست به اقدامات هند در کشمیر واکنش نشان داده و از حقوق مردم این منطقه دفاع کند.

این زن فعال استرالیایی گفت: وظیفه همه ماست که از حقوق مردم کشمیر اشغالی دفاع کنیم و صدای آنان را به گوش رسانه‌های جهان برسانیم. مردم کشور من اطلاعات بسیار ناقص و اندکی درباره کشمیر اشغالی دارند و این وضع قابل تحمل نیست. رسانه‌ها باید حقایق را به مردم گوشزد کنند.

وی افزود: سیاست تغییر جمعیت در کشمیر اشغالی از سوی هند در حال اجراست و متاسفانه پیش از این شاهد انجام این سیاست در فلسطین نیز بوده‌ایم. تا زمانی که اطلاع‌رسانی صحیح صورت نگیرد و مردم از حقایق کشمیر اشغالی با خبر نشوند، نمی‌توان به مردم این منطقه کمک کرد.

گفتنی است، هند سال‌هاست با اشغال بخش وسیعی از کشمیر حاضر نیست حق آزادی مردم این منطقه را به آنان داده و طبق خواسته سازمان ملل با برگزاری یک انتخابات آزادانه سرنوشت مردم کشمیر را به آنان بسپارد. نیروهای نظامی هند طی 28 سال اخیر بیش از 98 هزار کشمیری را کشته است.

انتهای پیام

captcha