4464 نفر جذب دستگاه‌های اجرایی کشور می‌شوند
کد خبر: 3782764
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

4464 نفر جذب دستگاه‌های اجرایی کشور می‌شوند

گروه جامعه ــ رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی زمان برگزاری ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور را 17 اسفند‌ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: چهار هزار و ۴۶۴ نفر در آزمون استخدامی کشور پذیرفته می‌شوند.

4464 نفر جذب دستگاه‌های اجرایی کشور می‌شوندبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سید عزیز آشنا، رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی، امروز، ۳۰ دی‌ماه، با حضور در نشستی خبری به تشریح جزئیات برگزاری ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور پرداخت و گفت: ثبت‌نام این آزمون از نخستین ساعات روز سی‌ام دی‌ماه آغاز شده است و به مدت ۱۰ روز تا 9 بهمن‌ماه سال جاری ادامه دارد. این تاریخ تمدید نمی‌شود و متقاضیان در بازه زمانی صرفاً مجاز به ویرایش اطلاعات پروفایل خود هستند.

وی زمان برگزاری آزمون را 17 اسفند‌ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: دفترچه راهنمای آزمون در سامانه www.hrtc.ir بارگذاری شده است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات می‌توانند دفترچه مندرج در سامانه را مطالعه کنند و با جزئیات این آزمون آشنا شوند.

وی تعداد افرادی را که در آزمون استخدامی کشور پذیرفته می‌شوند چهار هزار و ۴۶۴ نفر اعلام و بیان کرد: آزمون به صورت کتبی و مصاحبه استخدامی انجام می‌شود. همچنین این آزمون شامل دو دفترچه سؤال است که بخشی از آنها سؤالات عمومی و بخش دیگر سؤالات اختصاصی شغل انتخاب‌شده است. با توجه به اینکه هر فرد مجاز به انتخاب یک شغل است، دو دفترچه شامل عمومی و اختصاصی شغل را دریافت می‌کند.

آشنا منابع آزمون را دروس دانشگاهی و سرفصل‌های مصوب وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش خواند و اظهار کرد: به متقاضیان شرکت در ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور توصیه می شود به منابع خارجی مراجعه نکنند و برای مطالعه صرفاً به دروسی که در دفترچه راهنما متناسب با هر شغل بیان شده است اکتفا کنند.

وی با اشاره به اینکه در برخی مشاغل پذیرش افراد با مدرک دیپلم نیز لحاظ شده است، گفت: داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم هستند باید حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۲۵ سال داشته باشند. همچنین سقف سنی برای متقاضیان مدرک کاردانی ۳۰ سال، کارشناسی ۳۵ سال، کارشناسی ارشد ۴۰ سال و دکترا ۴۵ سال در نظر گرفته شده است. همچنین دوره خدمت سربازی به حداکثر سن افزوده می‌شود.

رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی به برخی از جزئیات آزمون اشاره و بیان کرد: سؤالات چهارگزینه‌ای است و همگی ضریب یک دارد. همچنین هر پاسخ غلط یک سوم نمره منفی دارد. ۶۰ درصد سوالات مربوط به دفترچه اختصاصی و ۴۰ درصد مربوط به سوالات عمومی است. در پذیرش نهایی نیز ۷۰ درصد نمره اختصاص به آزمون کتبی و ۳۰ درصد اختصاص به مصاحبه استخدامی دارد. کسانی که ۵۰ درصد بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند برای مرحله چند برابر ظرفیت انتخاب می‌شوند.

 وی زمان دریافت کارت شرکت در آزمون را 13 اسفند‌ماه سال جاری، اعلام کرد و گفت: به موجب قانون پذیرش بومی در این آزمون لحاظ نشده است و امتیاز محسوب نمی‌شود. جهاددانشگاهی صرفاً مجری برگزاری این آزمون است و همه قوانین و ضوابط از طریق سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام شده است و جهاد دانشگاهی اعمال نظری در این زمینه ندارد.

آشنا اسامی ۲۰ دستگاهی  را که امکان استخدام در آنها مهیا شده است بدین ترتیب اعلام کرد: سازمان امور اراضی کشور، بانک ملی ایران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دیوان عدالت اداری، روزنامه رسمی کشور، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بهزیستی، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان حفاظت محیط زیست کشور، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، سازمان شیلات ایران، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، مرکز اورژانس تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان.

وی از اختصاص سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد و پنج درصدی خبر داد و گفت: سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی شامل جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و خواهر و برادران شاهد می‌شود. همچنین سهمیه ایثارگری پنج درصد شامل رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه، همسران و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه، همسر و فرزندان جانبازان کمتر از 25 درصد، همسر و فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت می‌شود.

وی ادامه داد: افراد ایثارگر هنگام مراجعه به سامانه www.hrtc.ir و درج کدملی و انتخاب گزینه ایثارگری مورد بررسی سامانه قرار گرفته و نتیجه بررسی در همان زمان اعلام می‌شود. اگر افراد مدعی امتیاز ایثارگری هنگام مراجعه به سایت و اعلام گزینه ایثارگری، این گزینه برای آنان فعال نشده باشد، باید با سهمیه آزاد نسبت به ثبت‌نام اقدام و سپس به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کنند و در صورت اصلاح می‌توانند در زمان مقرر به سامانه آزمون مراجعه و پروفایل خود را ویرایش کنند.

وی از متقاضیان شرکت در این آزمون خواست تا در انتخاب عکس پرسنلی دقت و از مدارک دارای کیفیت بالا استفاده کنند. همچنین هنگام بارگذاری مدارک به حجم درخواستی فایل‌ها دقت کنند تا مدارک آنان ناقص نماند.

رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی به متقاضیان هشدار داد که در زمان ویرایش تا انتهای مسیر را طی و گزینه ثبت را کلیک کند، در غیر این‌صورت ویرایش آنان لحاظ نمی‌شود.

آشنا هزینه ثبت‌نام در آزمون استخدامی را ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: متقاضیان باید هنگام ثبت‌نام شماره تلفن همراهی که در دسترس است را اعلام کنند.سامانه دو کد رهگیری در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد که کد اول برای پرداخت مالی و کد دوم برای ورود به پروفایل است.

آشنا به متقاضیان شرکت در آزمون هشدار داد تا به اطلاعات جعلی فضای مجازی و سایت‌هایی که مسئولیتی در رابطه با آزمون ندارند توجه نکنند و تصریح کرد: هیچ سایتی که مدعی ارائه سوالات آزمون باشد را تأیید نمی‌کنیم. اسامی دروسی که باید مطالعه شود در دفترچه ذکر شده و افراد باید اطلاعات خود را از سامانه www.hrtc.ir و پایگاه اطلاع‌رسانی جهاددانشگاهی دریافت کنند.

وی آخرین مدرک دریافتی متقاضیان را ملاک ثبت‌نام برشمرد و بیان کرد: هر داوطلب می‌تواند کارنامه خود را در پروفایل مشاهده کند. نتیجه سوالات کتبی به سرعت بعد از آزمون اعلام می‌شود اما نتایج چند برابر ظرفیت و مصاحبه‌ها زمان‌برتر هستند. متقاضیان برای آگاهی از نتایج مصاحبه استخدامی نیز باید به سامانه آزمون مراجعه ‌کنند.

آشنا اعلام کرد: داوطلبان متقاضی استخدام می‌توانند جهت آگاهی از اطلاعات و جزئیات مربوط به شرایط احراز(رشته‌ها و مقاطع تحصیلی و سایر شرایط) و شغل محل‌های استخدام در هر یک از دستگاه‌های یاد شده به دفترچه راهنمای ثبت‌نام در سامانه اینترنتی قرار داده شده است مراجعه کنند. فرآیندهای مربوط به ثبت‌نام داوطلبان شرکت در آزمون از طریق پایگاه اطلاع رسانی www.hrtc.ir انجام می‌شود و برای مراجعات حضوری پاسخ داده نمی‌شود.

وی در پایان با اشاره به سابقه جهاددانشگاهی در برگزاری آزمون‌های مختلف قلم کاغذی و الکترونیکی از اعلام آمادگی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به منظور برگزاری آزمون‌های مورد نیاز دستگاه‌های مختلف خبر داد.

انتهای پیام

captcha