گزارش ایكنا از نخستین یادواره شهدای صاایران در شیراز
کد خبر: 3783815
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

گزارش ایكنا از نخستین یادواره شهدای صاایران در شیراز

گروه اجتماعی ـ نخستین یادواره ۲۳ شهید صاایران با عنوان «مسافران بهشت» همراه با تجلیل از خانواده شهدا در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین یادواره 23 شهید صاایران با عنوان «مسافران بهشت» شب گذشته، 2 بهمن‌ماه در سالن امام خمینی(ره) شركت صنایع الكترونیك شیراز برگزار شد.
در ابتدا محمدمهدی قهرمانی، نماینده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مدیرعامل شركت صنایع الكترونیك شیراز در این مراسم گفت: شركت صنایع الكترونیك شیراز(صاشیراز) 23 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی كرده است كه از این تعداد 14 شهید در بمباران و 9 نفر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به فوز عظیم شهادت دست یافته‌اند.
وی اظهار كرد: امروز توفیقاتی كه در عرصه‌های مختلف اعم از صنعت و حوزه دفاع كسب كرده‌ایم به‌دلیل تأسی به خون شهداست و باید تلاش كنیم تا راه آنان را ادامه دهیم.
قهرمانی ابراز امیدواری كه یاد و خاطره شهدا همیشه به‌عنوان یك ارزش در دل‌های ما جاودانه بوده و چراغ راهی ‌برای توسعه و پیشرفت كشور و همچنین افزایش اقتدار و قدرت بازدارندگی كشور باشد.
دبیر یادواره شهدای صاایران در ادامه به برگزاری این یادواره اشاره كرد و گفت: این نخستین یادواره شهدای صنایع الكترونیك شیراز است كه تعدادی از این شهدا مربوط به حادثه بمباران 22 بهمن سال 66 این شركت توسط رژیم بعث عراق هستند.
در ادامه این مراسم سردار محمدجعفر اسدی، مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) نیز در این مراسم گفت: این محفل به یاد شهدایی برگزار شده است كه مشغول كار و تلاش بودند تا بتوانند قطعه‌ای تولید كنند كه در خط‌مقدم بتوان یك قدم جلوتر رفت و آنقدر این مسئله برای دشمن اهمیت داشت كه این منطقه اینجا را بمباران كرد.
وی با یادآوری اینكه برخی از شهدای صاشیراز نیز در خط مقدم جبهه‌ها به شهادت رسیدند، گفت: قلت یا كثرت شهدا شرط نیست و یك شهید برای یك كشور كافی است چنانچه امام فرمودند آنچه داریم از محرم و صفر و عاشوراست عاشورایی است كه یك صبح تا ظهر بود اما تمام بشریت مدیون همین است.
اسدی با بیان اینكه هر كسی می‌تواند به سهم خود راه شهدا را ادامه دهد، گفت: بانوان با حفظ عفت و حجاب، صنعت‌كاران با كارها و تولیداتشان و غیره می‌توانند راه شهدا را ادامه دهند.
وی با تأكید بر اینكه با پول و طلا نمی‌توان ریشه طاغوت را كند بلكه با تقوا و توكل به خدا می‌توان به همه چیز رسید، گفت: باید مسیر را دنبال كنیم ببینیم امام چگونه آمد و با مردم صحبت كرد.
مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) بیان كرد: روزی در جبهه نظامی جنگ در كنار ما بود اما امروز خط مقدم ما به آن طرف مدیترانه رفته است و این خط مقدم را عزت و سربلند شهدا آنجا برده‌اند و اگر آنجا نمی‌رفت بمب‌هایی كه درعراق و سوریه منفجر می‌شد در شیراز اصفهان و تبریز منفجر می‌شد.
در ادامه این مراسم حسن با خرد، یكی از یادگاران دوران دفاع مقدس به روایت‌گری درباره شهدا پرداخت و گفت: شهدا ستاره نبودند بلكه ستاره شدند و باید چنین درس‌هایی را از یادواره شهدا یاد بگیریم.
وی با تأكید بر اینكه شهدا متعلق به همه هستند و باید همه به مراسم‌های آنان دعوت شوند، گفت: شهدا جان خود را فدا كردند تا امروز امنیت داشته و در هر عرصه‌ای موفق باشیم.
باخرد با تصریح اینكه شهدا، انسان‌های معمولی بودند كه همانند ما جانشان را دوست داشتند، گفت: آن‌ها هم زندگی و تعلقات آن را دوست داشتند اما با خدا معامله كردند.
این یادگار دوران دفاع مقدس در پایان این نكته را یادآور شد كه مطالبه مقام معظم رهبری از یادواره‌های شهدا، ترویج سبك زندگی شهدا در جامعه است.
یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم بعد از اجرای گروه سرود آباده، از خانواده‌های شهدای صنایع الكترونیك شیراز تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha