انتقاد از تحریف قرآن در فیلم سینمایی کشورهای عربی
کد خبر: 3784762
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

انتقاد از تحریف قرآن در فیلم سینمایی کشورهای عربی

گروه بین‌الملل ـ تحریف آیات قرآن درباره حجاب در فیلم سینمایی «الضیف» (مهمان)، که هم‌اکنون در مصر و کشورهای عربی در حال اکران است، با انتقاد شدید خالد الجندی، مبلغ برجسته مصر و از استادان الازهر، مواجه شد.

انتقاد از تحریف قرآن در فیلم سینمایی کشورهای عربیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «ارم نیوز»؛ خالد الجندی در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «DMC»  گفت: در این فیلم تحریف زیادی درباره آیات قرآن انجام شده است.

وی تأکید کرد: این فیلم باید از بازارهای عربی و مصری جمع شود، زیرا به دلیل تحریف آیات قرآن، امکان ادامه اکران آن وجود ندارد.
 
خالد الجندی در ادامه از سکوت مؤسسات دینی مصر از جمله الازهر، سازمان اوقاف، دارالافتاء و مجمع تحقیقات اسلامی و عدم موضع‌گیری این نهادها در قبال تحریف آیات قرآن در الضیف انتقاد کرد.
 
این مبلغ مصری گفت: هفته گذشته به همراه شماری از علمای دینی مصر این فیلم را در یکی از سالن‌های سینمایی مشاهده کردم و پس از دیدن آن منتقد فیلم شدم.

فیلم «الضیف» به نویسندگی ابراهیم عیسی و کارگردانی هادی الباجوری به موضوع حجاب، واجب بودن آن و آزادی زنان در پوشش پرداخته است و در آن بسیاری از آیات قرآن در این زمینه به اشتباه تلفظ و تفسیر می‌شود. این فیلم فقط چند روز پس از اکران، جنجال زیادی را در جامعه مصر ایجاد کرده است.
انتقاد از تحریف قرآن در فیلم سینمایی کشورهای عربی
خالد الجندی، مبلغ مصری
 
انتهای پیام
captcha