پیوستن قاری بین‌المللی بوشهر به «کاروان قرآنی انقلاب»
کد خبر: 3785448
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

پیوستن قاری بین‌المللی بوشهر به «کاروان قرآنی انقلاب»

گروه جلسات و محافل – کاروان قرآنی انقلاب در اولین ساعات حضور خود در بندر بوشهر به پایگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی رفت و محفل قرآنی با حضور عباس هاشمی، رتبه‌دار مسابقات بین‌المللی ایران برگزار شد.

پیوستن قاری بین‌المللی بوشهر به «کاروان قرآنی انقلاب»به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ کاروان قرآنی انقلاب صبح امروز نهم بهمن‌ماه وارد بندر بوشهر و در اولین برنامه خود، میهمان دلاورمردان نیروی دریایی ارتش شد.

آغاز رسمی برنامه با اجرای زنده سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه موزیک نیروی دریای ارتش بود. در ابتدای این محفل که با اجرای محمدرضا پورمعین، مجری و کارشناس شبکه قرآن و معارف سیما همراه بود، ناوبان‌دوم «عوض امانت» از قاریان پرسنل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به تلاوت آیاتی از سوره انسان و نازعات پرداخت.

سپس امیردریاداردوم ستاد «بابک امینی»، فرماندهی ارشد نظامی آجا در استان بوشهر با خوش‌آمدگویی به اعضای کاروان قرآنی انقلاب، دقایقی به شرح عملکرد نیروی دریای ارتش در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: نیروی دریایی، نیرویی تجهیزات محور است، یعنی تجهیزات نظامی در آن حرف اول را می‌زند. در زمان قبل از انقلاب تمام این تجهیزات، خارج از کشور ساخته می‌شد و مجبور بودیم آن‌ها را با قیمت‌های زیادی خریداری کنیم، همچنین نیروهای خودمان را برای تعلیم و آموزش آن تجهیزات به کشورهای خارجی اعزام کنیم که جدای از هزینه‌، مشکل مواجه شدن پرسنل با فرهنگ غربی را داشتیم که الحمدلله پس از پیروزی انقلاب توانستیم در این زمینه به خودکفایی برسیم و نیازمان را از بیگانگان منقطع کنیم.

وی افزود: انقلاب ما با اتکا به سلاح قرآن می‌تواند در همه امور موفق شود و این موضوع بعد از گذشت چهل سال از انقلابمان به‌صورت عینی درآمده است.

در ادامه برنامه عباس هاشمی، قاری بین‌المللی استان بوشهر به تلاوت آیاتی از سوره فصلت پرداخت که تشویق جمع حاضر را در پی داشت.

هاشمی بعد از تلاوت در گفت‌وگویی با خبرنگار ایکنا، حرکت کاروان قرآنی انقلاب را اقدامی شایسته دانست و گفت: جامعه ما به چنین فعالیت‌هایی نیازمند است، همچنین باید این حرکت مستمر و ادامه‌دار باشد و از دل استان‌های کشور چنین کاروان‌هایی به‌صورت خودجوش به شهرها و شهرستان‌های اطراف حرکت کنند.

گزارش از محمدرضا رجبی

انتهای پیام

 

captcha