برگزاری سیزدهمین نشست دینی ایرانیان در دهلی
کد خبر: 3787106
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

برگزاری سیزدهمین نشست دینی ایرانیان در دهلی

گروه بین‌الملل ـ سیزدهمین نشست دینی رایزنی فرهنگی ایران برای ایرانیان مقیم دهلی‌نو در آستانه آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی با موضوع «نقش انقلاب اسلامی در معادلات جهان امروز و هندسه قدرت در عصر کنونی» برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این نشست با سخنرانی رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پرورش بنیاد «سعدی» ایران و استاد دانشگاه علامه طباطبایی و با حضور مسئولان و کارکنان نهادهای جمهوری اسلامی ایران در هند و خانواده‌های آنان در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی كشورمان برگزار شد.

در این مراسم صحرایی درباره «نقش انقلاب اسلامی در معادلات جهان امروز و هسته قدرت در عصر کنونی» سخنرانی كرد و طی آن پس از اشاره به نظریه پایان تاریخ فرانسیس فوکایاما، فیلسوف و متخصص اقتصاد سیاسی آمریکایی و توضیحاتی درباره ماهیت این نظریه و معرفی فرانسیس فوکایاما، گفت: غربی‌ها معتقدند بهترین نظریه‌ای که برای اداره جهان وجود دارد، نظریه لیبرال دموکراسی است، اما با وقوع انقلاب اسلامی، نشانه‌هایی از فروریختن این نظریه و قدرت آمریکا پدیدار شد.

صحرایی سپس با اشاره به کتاب «آینده قدرت» اثر جوزف نای گفت: جوزف نای در کتاب خود صراحتاً بیان کرده است که چیزی در مقام ابرقدرت در جهان امروز وجود ندارد.

معاون بنیاد سعدی در ادامه با ذکر اینکه آیا ایران برای آمریکا یک تهدید است یا نه؟ اعلام کرد: فرهنگ و تمدن ایرانی که انقلابی مثل انقلاب اسلامی در بستر آن شکل گرفته، بزرگ‌ترین خطر برای آمریکا به شمار می‌رود.

صحرایی با اشاره به برخی دستاوردهای ایران پس از انقلاب گفت: امروز جایگاه انقلاب اسلامی در جهان ممتاز است و به حدی است که هیچ اتفاق مهمی در خاورمیانه (غرب آسیا) و جهان به وقوع نمی‌پیوندد، مگر آنکه ایران در آن نقشی تعیین‌کننده ایفا کند.

وی گفت: امروز مهم‌ترین دشمن ما نه آمریکا، که آفت‌هایی مثل اشرافی‌گری است. امروز همه باید دست به دست هم بدهیم و قله‌ای را کشف کنیم که انقلاب ما را به فتح آن مأمور کرده است.

صحرایی در پایان سخنانش پس از اشاره به مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر ملت ایران شده است، گفت: در فتح قله مهم‌ترین و سخت‌ترین قسمت کار بخش پایانی آن است. کوهنوردان در زمانی که به نزدیکی قله می‌رسند بیشترین خستگی و فشار را تحمل می‌کنند. امروز در همین وضعیت هستیم و بهترین راه برای فتح قله ادامه راه انقلاب و زندگی کردن، زیستن و مدیریت براساس پیام‌های انقلاب است.

انتهای پیام

captcha