«فجر فاطمی» در ۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3787974
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴

«فجر فاطمی» در ۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه یزد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: ویژه‌برنامه «فجر فاطمی» در ۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، روز گذشته، 16 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران استان که به منظور ارائه دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سوگواره یاس نبوی برگزار شد، اظهار کرد: امسال بیش از 8 هزار نفر برای شرکت در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن كریم ثبت نام کرده‌اند.
وی از رشد 16 درصدی شرکت‌کنندگان در این آزمون نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: هر چند استان یزد به لحاظ جمعیتی در جایگاه 24 كشور قرار دارد اما به لحاظ تعداد شركت‌كنندگان در این آزمون جایگاه نهم كشور هستیم.
زارع‌زاده یادآور شد: بزرگترین رویداد قرآنی کشور در این استان نهم اسفندماه سال جاری همزمان با سراسر كشور برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام در مسابقات سراسری قرآن كریم در 15 رشته قرآنی از 10 بهمن‌ماه آغاز شده گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت قرآن ایران ‌اقدام کنند.
‌زارع‌زاده گفت: مسابقات شهرستانی در نیمه اردیبهشت‌ماه، مرحله استانی در نیمه تیرماه و مسابقات كشوری در مهرماه 98 به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی دهه فجر بیان کرد: برگزاری همایش قرآن کتاب انقلاب با همکاری دستگاه‌های مرتبط، برگزاری 15 محفل انس با قرآن، مسابقات تلاوت سوره فجر ویژه دانش‌آموزان که در اردكان آغاز شده، توزیع 5 هزار جلد جزء 30 قرآن كریم در مدارس استان و برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن از جمله این برنامه‌هاست.
‌ مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به موقوفات استان كه اجرای نیت شده از سال 1388 تاكنون گفت: در بخش مذهبی 13 میلیارد تومان، بخش خیریه 15 میلیارد تومان، اجتماعی سه میلیارد و 800 میلیون تومان، موقوفات مربوط به مدارس علوم دینی 609 میلیون تومان، مساجد 6 میلیارد تومان، موقوفات مروط به بقاع یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با اشاره ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: ویژه برنامه «فجر فاطمی» در 50 امامزاده و بقعه متبركه استان برگزار می‌شود.
زارع‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بررسی حقوق ثبتی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه استان یزد از 700 سال پیش تاكنون نشان می‌دهد كه تا قبل از سال 1357 و پیروزی انقلاب به طور متوسط سالانه 17 وقف جدید در استان اتفاق می‌افتاده ولی پس از آن تاکنون 1562 موقوفه جدید در استان ثبت شده است.
وی با اشاره به آمار اخذ سند مالکیت گفت: دو هزار سند مالكیت به مساحت 3.6 هكتار قبل از پیروزی انقلاب بوده است که پس از انقلاب تاكنون 7312 سند مالكیت به وسعت 1506 هكتار اخذ شده است.

انتهای پیام

captcha