اسلامیت مایه تأیید و مصونیت نظام است/ با کمک یکدیگر تحریم را شکست می‎دهیم
کد خبر: 3789199
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
رئیس‌جمهور در جمع راهپیمایان فجر چهلم:

اسلامیت مایه تأیید و مصونیت نظام است/ با کمک یکدیگر تحریم را شکست می‎دهیم

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع راهپیمایان تهرانی گفت: اساس انقلاب ما این بود که فضیلت جای رذیلت و اخلاق جای ابتذال بنشیند. این معنویت، اساس انقلاب ما در دیروز و امروز بوده است. اگر ایمان نباشد و انقلاب ما انقلاب اسلامی نبود، بلکه انقلاب ایرانی و ملی بود، حتماً این انقلاب نمی‌توانست در برابر انواع توطئه‌ها مقاومت کند لذا اسلامیت باعث تأیید این نظام است و توانسته ما را از انواع خطرات حفظ کند.

اسلامیت مایه تأیید و مصونیت نظام است/ با کمک یکدیگر تحریم را شکست می‎دهیمبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز دوشنبه 22 بهمن در مراسم بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی اظهار کرد: خداوند بزرگ را حمد و سپاس می‌گوئیم که ملت بزرگ ایران را در چهل سال پیش بر استبداد و استعمار پیروز کرد و از وابستگی‌ها رهانید و این ملت توانست نظام جمهور اسلامی را در این سرزمین استقلال بخشد.

وی ادامه داد: 22 بهمن امسال ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ از یک طرف همزمان است با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران و امروز وارد چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب می‌شود و از طرف دیگر، امسال ایام دهه فجر ما عطر و بوی فاطمی دارد؛ همان بزرگواری که در سایه تعالیم پدر، همسر و فرزندانش، ملت ما توانست در برابر همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها بایستد و پیروزی را به دست آورد.

روحانی افزود: از طرف دیگر، امسال در شرایطی جشن پیروزی 22 بهمن را برگزار می‌کنیم که در برابر توطئه آمریکای جنایتکار و صهیونیسم و ارتجاع منطقه، مردم ما را در فشار و منگنه تحریم قرار دارند، بنابراین امروز حضور مردم در خیابان‌های سراسر ایران اسلامی و در این شهر بزرگ، به این معنا است که نقشه‌های یکساله دشمن نقش بر آب شده است.

رئیس جمهور اظهار کرد: این حضور بدان معناست که دشمن هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید؛ ما راهمان را به همان صورت که چهل سال قبل آماده کرده بودیم، ادامه خواهیم داد.

وی یادآور شد: در زمان قاجارها بخش‌های بزرگی از ایران جدا شد. صد سال پیش نیز بخش بزرگی از جنوب ایران که امروز با عنوان چند کشور در جنوب خلیج فارس هستند از ایران جدا شدند. حتی در زمان حکومت پهلوی و هفت سال قبل از انقلاب، بحرین به دست خیانتکار پهلوی از ایران جدا شد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: در طول این چند دهه در دوران شاهان سست عنصر قاجار و پهلوی، دو سوم ایران را از ایران جدا کردند و این بدان معناست که رژیم‌های گذشته ما علاوه بر اینکه بر دین و فرهنگ و رفاه و زندگی مردم خیانت کردند، بر تمامیت ارضی ایران هم خیانت کردند. برخی از مردم به یاد دارند که در صد سال پیش یا در جنگ جهانی اول چگونه شمال، جنوب و غرب ایران توسط سه قدرت اشغال شد و در 77 سال پیش در زمان پهلوی اول در جنگ جهانی دوم علی‌رغم بی طرفی ایران، متفقین، ایران را به شمال و جنوب تقسیم کردند و بر این کشور مسلط شدند و به شاه دستور دادند باید از ایران خارج شوند و او همه شرایط متفقین را پذیرفت به شرط آنکه بعد از او پسرش پادشاه ایران شود.

رئیس جمهور ادامه داد: این خیانت‌های آن پدر و پسر به ایران بود، اما 37 سال پیش زمانی که قدرت‌های جهانی صدام افلقی را تحریک کردند و با سلاح شرق و غرب و با پول ارتجاع منطقه و سربازان بسیاری از کشورها به ایران حمله کرد و به او وعده داده بودند ظرف یک هفته نظام ایران را سرنگون و یک هفته بعد در تهران مصاحبه کند، اما ملت رشد ایران با سربازان دلاورش در برابر همه آن‎ها ایستادند و هشت سال مقاومت کردند.

روحانی افزود: جوانان این کشور بر طبق وظیفه دینی خود در برابر همه دشمنان می‌ایستند. مدرن‌ترین هواپیماها، تانک‌ها و هلی‌کوپترها را در اختیار صدام گذاشتند اما شکست نهایی از آن افلقیان شد و جوانان ما با پرچم پیروزی از جبهه به خانه بازگشتند. امروز همه دنیا بداند قدرت ملت ایران به مراتب از روزهای رزم و دفاع بیشتر است.

رئیس جمهور اضافه کر: اگر در زمان رژیم گذشته 5 درصد سلاح‌های ما ایرانی بود، امروز نیروهای نظامی ما بیشتر سلاح‌های خود را می‌سازند. ما برای ساخت انواع موشک‌ها از کسی اجازه نخواهیم گرفت؛ قدرت نظامی ایران در طول این چهل سال و به ویژه در طول پنج سال اخیر برای همه جهانیان شگفت‌آور است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: ناوچه، موشک، تانک، هلی کوپتر، نفر بر، هواپیما، سلاح انفرادی ما و هر آنچه نیروهای مسلح نیاز دارند توسط دستان توانمند داخلی تأمین می‌شود. وقتی ایران اراده کرد به مردم عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن کمک کند، جهانیان دیدند که هیچ‌کدامشان در مقابل اراده ملت ایران به پیروزی دست نیافتند و تتوانستند مانع کمک ایران به این ملت‌ها شوند و امروزه مردمان منطقه با آزادی راه خود را ادامه می‌دهند.

وی افزود: اولین دستاورد انقلاب اسلامی، حراست از تمامیت ارضی کشور بود و یک وجب از خاک این سرزمین جدا نشد. دومین دستاورد این انقلاب، تغییر نظام مشروعیت در این کشور بود. نظام مشروعیت در گذشته بر این مبنا بود که فردی، فرزند کدام پدر و از کدام طایفه و قبیله است تا او بتواند شاه باشد و بعد از او، فرزندش هم شاه باشد که بر هیچ مبنای عقلی و شرعی و دموکراتیک منطبق نبود.

روحانی یادآور شد: امروز تمام مسئولان جمهوری اسلامی ایران از مقام معظم رهبری گرفته تا رئیس‌جمهور، مجلس شورای اسلامی، شوراها و سایر مسئولان با رای مردم، مسند مسئولیت را بر عهده می‌گیرند. اگر در این چهل سال در برابر تمام توطئه‌ها پیروز شدیم به خاطر اسلامیت و جمهوریت بود. ایمان، شور، اعتقاد مردم، فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار که بزرگ‌ترین رهاورد انقلاب و دفاع مقدس ماست، عامل حفظ این کشور بوده است.

اسلامیت مایه تأیید و مصونیت نظام است/ با کمک یکدیگر تحریم را شکست می‎دهیم

وی ادامه داد: تکیه ما به خداست و این اعتقاد بود که در هشت سال دفاع مقدس، ما را نگه داشت و همین اعتقاد است که امروز میلیون‌ها نفر با پای پیاده به زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) می شتابند و عاشورا، فطر، غدیر و سراسر روزهای دیگر پر شورتر از سال قبل با حضور مردم برگزار می‌شود.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: اساس انقلاب ما این بود که فضیلت جای رذیلت و اخلاق جای ابتذال بنشیند. این معنویت، اساس انقلاب ما در دیروز و امروز بوده است. اگر ایمان نبود و انقلاب ما انقلاب اسلامی نبود، بلکه انقلاب ایرانی و ملی بود، حتماً این انقلاب نمی‌توانست در برابر انواع توطئه‌ها مقاومت کند لذا اسلامیت باعث تأیید این نظام است و توانسته ما را از انواع خطرات حفظ کند.

رئیس جمهور یادآور شد: صندوق آرا، تضمین حفظ این نظام است و هرکس هر تغییری می‌خواهد باید به صندوق آرا مراجعه کند. مردم در تبلیغات انتخاباتی راه خود را انتخاب می‌کنند و مسئولان را برمی‌گزینند. حواسمان باشد که صندوق رأی و انتخابات یکی از نعمت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران است و اگر این صف طولانی پای صندوق نبود، دشمن می‌توانست توطئه‌های بزرگی علیه ما طراحی کند.

وی افزود: البته در لایحه‌ای که دولت تقدیم مجلس کرده به تعدد احزاب توجه کرده و امیدواریم با تصویب آن شاهد پویاتر شدن انتخابات در کشور باشیم.

حجت‌الاسلام روحانی اظهار کرد: سومین دستاورد انقلاب شکوفایی بخش‌های مختلف اقتصادی و رفاه اجتماعی است. قبل از انقلاب با اینکه متخصصین آمریکایی و اسرائیلی را برای کشاورزی آورده بودند، کل محصلات کشاورزی 26 میلیون تن بود اما امروز 122 میلیون تن است؛ یعنی بیش از پنج برابر تولیدات کشاورزی ما اضافه شده و برای اینکه مردم بدانند روند پیشرفت کشور سرعت داشته است، در این پنج سال اخیر، محصولات کشاورزی ما از محصولات رژیم گذشته بیشتر است. امروز محصول گندم ما نزدیک 14 میلیون تن است و صادرات محصولات کشاورزی ما نسبت به قبل از انقلاب 20 برابر شده است.

وی اظهار کرد: امروز از هر جهان از جمله تولید نفت، آب، برق، بسیار پیشرفت کرده‎ایم و امروز در زمینه تولید برق در منطقه اول هستیم. ظرفیت بنادر ما در قبل از انقلاب 19 میلیون تن بوده که امروز 234 میلیون تن است. قدرت مسافربری ما با ریل، 5 میلیون نفر بوده که امروز 25 میلیون نفر است.

رئیس جمهور افزود: ما در علم و دانش، رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان جایگاه والایی داریم. میانگین تحصیل در قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست. در علم و دانش و پیشرفت‎های علمی، دنیا به پیشرفت ما اعتراف دارد. در زمینه سلامت و بهداشت و درمان هم در زمان رژیم گذشته 14700 پزشک در کشور خدمت می‎کردند که 6 هزار از آن‎ها خارجی بودند اما امروزه متخصصین در شهرهای کوچک هم حضور دارند و 18 هزار خانه بهداشت در روستاها ایجاد شده است و پیشرفت سریع ما در این زمینه مورد اعتراف تمام کشورهای دنیا است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: ما به سمت عدالت حرکت کرده‌ایم البته باید قدم‌های دیگر هم برداریم. ما پارسال در زمینه گازوئیل خودکفا بودیم و امسال در زمینه بنزین و گاز هم خودکفا هستیم. امروزه نقش ایران در منطقه از هر زمانی بیشتر است و تنها کشوری است که می‌تواند به کمک کشورهای منطقه بشتابد و بدون ایران هیچ طرحی در منطقه قابل اجرا نخواهد بود.

وی اظهار کرد: ما راهمان را در زمینه حقوق زنان، اقوام و اقلیت‌ها و اهل سنت ادامه می‌دهیم. یکی از شعارهای ما حقوق شهروندی بود. 1125 نفر از اهل سنت در مناصب مختلف مشغول کارند و امروز دو سفیر ما در خارج از کشور از اهل سنت است و این نشان می‌دهد روز به روز وحدت و یکپارچگی ما بیشتر خواهد شد.
روحانی اظهار کرد: ما به شفافیت ادامه می‌دهیم تا با فساد مبارزه کنیم. فضای کسب و کار و خصوصی‌سازی و دولت الکترونیک را بهتر از گذشته ادامه می‌دهیم و بهبود روابط خارجی با جهان را ادامه می‌دهیم . نهادهای مالی از جمله بانک را تنظیم خواهیم کرد همانگونه که مؤسسات غیرمجازی که اموال مردم را غارت کرده بودند را تعطیل کردیم.

وی افزود: مردم بزرگ ایران، امروز در یک جنگ روانی و تبلیغی در برابر دشمنانی که با سبعیت با مردم رفتار می‌کنند مواجه هستند. این مشکلات را باید با دست یکدیگر حل کنیم. اگر سال‌های اولیه انقلاب توانستیم ترور و خشونت را متوقف کنیم و در جنگ پیروز شویم به خاطر حضور مردم بوده است و در تحریم هم در برابر آمریکا پیروز می شویم. ما نخواهیم گذاشت امریکا پیروز شود.

رئیس‌جمهور یادآور شد: آمریکا دائما اعلام می‌کند که ایران را شکست می‌دهیم اما نشد. قول داده بودند 22 بهمن همه سران فاسد امریکا در ایران باشند اما نشد چون مردم ایران به خدا و ائمه و رهبر شجاعشان ایمان دارند و پشت سر رهبرشان حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان اظهار کرد: مردم مشکلاتی دارند اما با کمک هم این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت. آرمان ما امروز همان آرمان چهل سال پیش است. اگر در چهل سال پیش، آرمان ما این بود در برابر استبداد، آزادی را جایگزین و در برابر ابتذال، فضیلت و در برابر تبعیض، عدالت را مستقر و امید را جای یأس بنشانیم، امروز هم همان آرمان، مسیر و راه ماست و بی‌تردید در این راه موفق و پیروز خواهیم بود. با تشکر فراوان از ملت ایران که امروز در این هوای سرد در تمام کشور به خیابان آمدند و نشان دادند پیوند ملت ما همواره با رهبری وجود دارد و مستحکم خواهد بود.

گزارش تصویری مراسم را اینجا مشاهده کنید!
گزارش از اکبر ابراهیمی
انتهای پیام

captcha