برپایی بیست‌و‌پنجمین همایش قرآنی مؤسسه «هفت آسمان»
کد خبر: 3791882
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

برپایی بیست‌و‌پنجمین همایش قرآنی مؤسسه «هفت آسمان»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ همایش قرآنی فردا، دوم اسفندماه ویژه اعضای مؤسسه هفت آسمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ همایش قرآنی ویژه مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی هفت آسمان اصفهان، پنجشنبه، دوم اسفندماه ویژه اعضا در حسینیه شهدای بسیج واقع در خیابان پاسداران اصفهان برگزار می‌شود.
این همایش با حضور حدود هزار و 500 نفر از اساتید و اعضای شرکت‌کننده در طرح‌ها، ورودی‌های جدید سال 97 و شرکت‌کنندگان دوره‌ها در ماه‌های آخر زمستان به منظور ارائه گزارش از طرح‌ها و برنامه‌های مؤسسه و انجام ثبت‌ نام قطعی برای آغاز ترم بهار برپا می‌شود.
همچنین برپایی غرفه ثبت‌ نام ویژه متقاضیان و افرادی که علاقه‌مندند به مؤسسه بپیوندند و فروش اقلام آموزشی و فرهنگی و توجیه و تبیین طرح‌های مؤسسه از جمله دیگر برنامه‌های این همایش است.
زهرا یزدانی، مسئول آموزش مؤسسه با اشاره به ویژگی منحصر به فرد دوره‌های مؤسسه و رایگان بودن آنها، اظهار کرد: این دوره‌ها به صورت غیر حضوری و در زمان کوتاه اجرا می‌شود. همچنین افراد شرکت‌کننده در طرح‌های مؤسسه بدون قرعه‌کشی به سفرهای زیارتی قم، مشهد و کربلا اعزام می‌شود.
یزدانی بیان کرد: ماهی یکبار از سوی کارشناسنان با قرآن‌آموزان تماس گرفته می‌شود و روند پیگیری آنها از برنامه‌شان مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.
یادآور می‌شود، مؤسسه هفت آسمان اصفهان دارای طرح‌هایی ویژه گروه سنی 6 تا 50 سال و از طریق ارتباط پیامکی و یا پیام‌رسان‌ها است، براین اساس طرح ویژه گروه سنی 6 تا 13 سال، طرح قصه‌های قرآنی است که خردسالان طی آن یک هفته قصه‌های قرآنی را می‌خوانند و هفته بعد به بازگو کردن آن می‌پردازند، طرح دیگر ویژه گروه سنی 13 تا 18 سال است که با عنوان تلاوت نور اجرا می‌شود به گونه‌ای که شرکت‌کنندگان طی هفته یک جزء‌ونیم از قرآن به عبارتی روزی دو صفحه را تلاوت می‌کنند.
از دیگر طرح‌ها که ویژه گروه سنی 18 سال به بالا است، می‌توان به ترجمه قرآن که شرکت‌کنندگان طی یک هفته‌، یک جزء از قرآن را می‌خوانند و طرح درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام محسن قرائتی، طرح تفسیر برگزیده نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی و طرح تسنیم براساس تفسیر آیت‌الله جوادی آملی اشاره کرد. همچنین این فایل‌ها به صورت صوتی در کانال‌های پیام‌رسان ایتا و سروش بارگذاری شده است و مدت زمان این طرح‌ها به جز دوره‌های تلاوت و ترجمه که یک‌ساله است، حدود دو تا سه سال به طول می‌انجامد.
انتهای پیام

captcha