افتتاح‌ فاز اول پارک ویژه معلولان در ساوه
کد خبر: 3794587
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

افتتاح‌ فاز اول پارک ویژه معلولان در ساوه

گروه اجتماعی - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از افتتاح پارک امید معلولین در شهرستان ساوه با حضور آقازاده استاندار مرکزی و مسئولین شهرستانی خبر داد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان مرکزی زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از افتتاح پارک امید معلولین در شهرستان ساوه با حضور آقازاده استاندار مرکزی و مسئولین شهرستانی خبر داد.
امینی گفت: در راستای مناسب‌سازی ویژه معلولان و سالمندان نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم و در کنار این امر دستگاه‌های اجرایی‌ نیز با کسب و ایجاد آگاهی لازم باید همکاری و همراهی ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی‌ افزود: تاکنون اقدامات بسیاری در این راستا صورت گرفته و شاهد شهری زیبا و قابل تردد برای افراد کم‌توان خواهیم بود.
وی ‌از افتتاح‌ فاز اول پارک ویژه معلولین واقع در ورودی پارک جنگلی خبر داد و افزود: این پروژه با همکاری بهزیستی‌، شهرداری و مساعدت کلیه مسئولین با حضور استاندار مرکزی به بهره‌برداری رسید.
امینی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف دستگاه‌های دولتی ساماندهی محیط مناسب در راستای تردد معلولان و جانبازان می‌باشد و شهرداری‌ها نیز با همکاری سایر مسئولین و‌ مشارکت خیرین باید بکوشند مناسب‌سازی مسیرهای پرتردد مانند خیابان‌های اصلی شهر‌، ورودی پارک‌ها‌، پاساژها‌، کلینیک‌ها‌، داروخانه‌ها و ... را جهت تسهیل در رفت و آمد معلولین‌، جانبازان و سالمندان در اولویت قرار دهند.
این مقام مسئول ‌خواستار نگاه جدی مردم و مسئولان به معلولان شد و افزود: باید به گونه‌ای شرایط لازم ایجاد شود که زمینه حضور بیشتر معلولان در جامعه فراهم شود.
وی با تاکید بر حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی معلولان، عنوان کرد: بخشی از مشکلات معلولان مشکلات معیشتی و اقتصادی است اما مهم‌ترین نیاز معلولان مباحث عاطفی و روحی است که لازم است هم در محیط شهری با مناسب‌سازی تردد معلولان و هم در حوزه فرهنگی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که خلاء موجود در این حوزه برطرف شود.
انتهای پیام

captcha