ماه رجب؛ بهترین فرصت برای حرکت در مسیر خودسازی ‌
کد خبر: 3794866
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

ماه رجب؛ بهترین فرصت برای حرکت در مسیر خودسازی ‌

گروه معارف ــ نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: کسانی‌که در مسیر سلوک الی‌الله، ارتقای معنوی، رشد اخلاقی و اعتقادی قرار دارند از ماه رجب بهترین استفاده را خواهند برد تا بتوانند راه پر فراز و نشیب سیر الی‌الله را با استفاده از زمان مناسبی که خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده طی کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 12 اسفندماه در نشست برنامه‌ریزی برگزاری آیین‌های ماه رجب که در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد، گفت: ماه رجب از ارزش و شرافت بسیار بالایی برخوردار است و این شرافت و ارزش بدان دلیل است که این ماه یکی از ماه‌های حرام و یکی از زمان‌های ویژه‌ دعا است.
وی افزود: ایام‌البیض در ماه رجب قرار دارد و مؤمنان و خداجویان در روزهای 13 تا 15 رجب با اعتکاف در مساجد و تکایا به روزه‌داری و عبادت و راز و نیاز با خداوند مشغول می‌شوند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: کسانی که در مسیر سلوک الی‌الله، ارتقای معنوی، رشد اخلاقی و اعتقادی قرار دارند از ماه رجب بهترین استفاده را خواهند برد تا بتوانند راه پر فراز و نشیب سیر الی‌الله را با استفاده از زمان مناسبی که خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده طی کنند.
وی ادامه داد: توبه و استغفار نیز در این ماه زیاد سفارش شده است، علاوه بر این، نماز، ذکر تسبیح، زیارت اهل بیت خصوصاً زیارت امیر‌المؤمنین و امام حسین(ع) و امام رضا(ع)، عمره‌ مفرده، غسل، خواندن ادعیه مخصوص، قرائت سورهٔ توحید و ... نیز در ماه رجب توصیه شده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: آحاد مردم و مسئولان باید در برگزاری آیین‌های ماه رجب از میلاد امام محمد باقر(ع) امام جواد(ع)، امام علی(ع) و مبعث حضرت ختمی مرتبت(ص) مشارکت گسترده داشته باشند.
وی اضافه کرد: استان مرکزی باید در برگزاری آیین‌های ماه رجب پیشتاز باشد و فضای استان باید در این ایام مملو از فضائل اخلاقی، وحدت، صرفه‌جویی، احسان، نیکوکاری و شب‌زنده‌داری باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود صرفه‌جویی و قناعت را گام نخست تحقق اهداف اقتصادی دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی برای انجام امور محوله به ساختمان‌ها و میز و صندلی مدرن نیاز ندارند بلکه باید با کمترین امکانات بیشترین خدمات را به مردم ارائه کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: مسئولان و کارکنان نهادهای دولتی باید در زمینه صرفه‌جویی، قناعت و پرهیز از اشرافی‌گری و اسراف سرآمد دیگر اقشار جامعه باشند و در صورتی که مردم صرفه‌جویی و قناعت را در مسئولان ببینند بدون شک این رفتار را الگوی زندگی خانوادگی و شخصی خود قرار می‌دهند.
امام جمعه اراک بیان کرد: قناعت، پرهیز از مصرف‌زدگی، تجمل‌گرایی، مصرف بهینه از منابع و سازندگی از جمله شاخصه‌هایی هستند که اقشار مختلف جامعه باید آن را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند تا در توسعه اقتصادی کشور سهیم باشند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: منابع کشوری مثل چین محدود و قابل مقایسه با منابع ایران نیست اما این کشور با استفاده صحیح از منابع اندک خود، همت و تلاش و تکیه بر توانمندی‌ها نبض اقتصاد دنیا را در دست گرفته و اکنون ذخایر ارزی این کشور بیش از چهار هزار و 500 میلیارد دلار برآورد می‌شود.
وی بیان کرد: بر اساس آمارها و گزارش‌های رسیده سال گذشته بیش از 37 میلیارد دلار به بهانه سفرهای خارجی و سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر از کشور ایران خارج شده در صورتی که این منابع باید در راستای رونق تولید و مشارکت عمومی در بالا بردن تولید ناخالص ملی هزینه می‌شد.
انتهای پیام

captcha