ایجاد فهم مشترک؛ وظیفه دانشگاه در رابطه با «گام دوم انقلاب»
کد خبر: 3797544
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

ایجاد فهم مشترک؛ وظیفه دانشگاه در رابطه با «گام دوم انقلاب»

گروه اجتماعی ــ عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تبریز با بیان این‌که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب همه ملت ایران را مخاطب قرار داده‌،گفت: وظیفه دانشگاه‌ها و محافل پژوهشی و تحقیقاتی، رساندن خود و جامعه به فهم مشترک در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب و حساس‌سازی جامعه نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب است.

ایجاد فهم مشترک؛ وظیفه دانشگاه در رابطه با «گام دوم انقلاب»

میکائیل جمالپور، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که «فهم روح بیانیه گام دوم انقلاب» و همچنین علت صدور این بیانیه در دهه فجر از سوی مقام معظم رهبری، دو نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه، بیان می‌کنند که انقلاب در تاریخ دنیا یک اتفاق نبوده، بلکه به‌عنوان یک جریان جاری و سیال در تاریخ استمرار دارد و در تداوم این جریان، امروز در فصل دوم از حیات انقلاب گذارده‌ایم.

وی با تأکید بر این‌که انقلاب را اراده‌ها به وجود می‌آورد، افزود: این‌که امروز وارد مرحله دوم انقلاب اسلامی ایران شده‌ایم، نشانگر آن است که همان اراده‌های سال ۵۷ که انقلاب را به پیروزی رساندند، امروز نیز همان نوع اراده‌ها پشتیبان انقلاب است. منتهی در بیانیه گام دوم انقلاب، تأکید مقام معظم رهبری غالباً بر روی جوانان است.

نگاه عالمانه و منصفانه نسبت به گام اول انقلاب

جمالپور، با بیان این‌که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، نگاه عالمانه و منصفانه نسبت به گام اول انقلاب دارند، تأکید کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه راهبردی، تاریخ گذشته و گام اول انقلاب را عالمانه بیان کرده و در حقیقت برای اردوگاه انقلاب «نگاه به گذشته» را آموزش می‌دهند.

این استاد دانشگاه، تأکید کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه، میدان و عرصه‌ای جدید برای مانور و فعالیت نیروهای انقلابی باز کرده‌اند تا نیروهای انقلابی انرژی خود را در میدان‌های دیگر صرف کنند.

جمال‌پور‌ با بیان این‌که در بیانیه گام دوم انقلاب، راهکارهای مختلفی برای حوزه‌های مختلف جامعه ترسیم شده است، افزود: مقام معظم رهبری همواره راهکار و هشدار در مورد چالش‌های پیش روی جامعه داده‌اند که برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، شبیخون فرهنگی و... از جمله توصیه‌های مهم ایشان است که به طور مستیم با دانشگاه مرتبط است.

این مدرس دانشگاه با بیان این‌که هر موضوعی که در جامعه مورد تکرار واقع شود، موجب فرهنگ‌سازی و عادت می‌شود، افزود: یکی از وظایف دانشگاه‌ها در رابطه با بیاینه گام دوم انقلاب، تکرار موضوع برای مخاطبان مختلف بر اساس نیاز و سطح فکری‌شان است.

ایجاد فهم مشترک؛ وظیفه دانشگاه در رابطه با «گام دوم انقلاب»

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب همه ملت ایران را مخاطب قرار داده‌اند، از این رو همه مردم، مسئولان، جوانان، دانشجویان در رابطه با تحقق این بیانیه وظایفی دارند، گفت: وظیفه دانشگاه‌ها و محافل پژوهشی و تحقیقاتی، رساندن خود و جامعه به فهم مشترک در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب و حساس‌سازی جامعه نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب است.

جمال‌پور با تاکید بر این‌که بیانیه گام دوم انقلاب یک راهبرد اساسی و نسخه‌ای برای درمان همه دردهای جامعه است، بیان کرد: ورود بیاینه گام دوم انقلاب در برنامه‌های کاندیداهای مجلس در سال 98 و این‌که مردم از کاندیداها در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب مطالبه داشته باشند، از جمله مواردی است که اگر محقق شود نتایج خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha