مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری طرح اسوه با ۷۰ نخبه قرآنی
کد خبر: 3798629
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری طرح اسوه با ۷۰ نخبه قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «برگزاری طرح اسوه با ۷۰ نخبه قرآنی» عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری طرح اسوه با ۷۰ نخبه قرآنی

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز، یکشنه، 26 اسفندماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم؛

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تا ساعت 16 تعداد هفت خبر را منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «حضور نخبگان مدارس علمیه ۳۶ کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب» آورده است: اسدی، دبیر شورای راهبری و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی حوزویان، گفت: با پایان یافتن مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات که به صورت غیرحضوری از طریق فضای مجازی برگزار شد، از میان ۲۳۴ نفر شرکت‌کننده مرحله مقدماتی از ۵۱ کشور جهان، تعداد ۶۰ نفر از ۳۶ کشور به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که این مرحله با دعوت از برگزیدگان مرحله مقدماتی، به صورت حضوری در روزهای ۲۲ تا ۲۴ فروردین ماه سال آینده در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مجموع ۶۰ نفر از طلاب علوم دینی ۳۶ کشور جهان شامل چاد، موریتانی، افغانستان، تاجیکستان، عراق، کنیا، امریکا، تونس، کامرون، توگو، غنا، هندوستان، سریلانکا، الجزایر، لبنان، سوریه، قرقیزستان، اوگاندا، عربستان، بوروندی، کرواسی، بوسنی، پاکستان، تانزانیا، اندونزی، بنگلادش، ترکیه، فلسطین، ساحل عاج، آذربایجان، روسیه، آلبانی، مالاوی، سیرالئون و جمهوری اسلامی ایران به مرحله نیمه نهایی این دوره از رقابت‌ها راه یافتند.

رئیس ستاد سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی، رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت تحقیق، خطابه قرآنی و رشته جدید پایان نامه‌های قرآنی در مقطع دکتری و سطح چهار را از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات برشمرد و عنوان کرد: با توجه به رسالت حوزوی و لزوم تسلط طلاب بر مفاهیم آیات ، تفسیر قرآن به عنوان جزء لاینفک این رشته‌ها بوده و متسابقان هر یک از این رشته ها می بایست به سوالات تفسیری نیز پاسخ دهند. خطابه قرآنی نیز یکی دیگر از رشته‌های مورد توجه در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب است که به زبان عربی بوده و برای دومین سال متوالی برگزار می‌شود.

شش خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «نسبت ما و امر ولی»، «مسابقات بین‌المللی قرآن سبب ترویج بیشتر آیات الهی بین طلاب می‌شود»، «حضور بیش از ۴۰۰ هزار معتکف در ۴۰۰۰ مسجد کشور/ اجرای برنامه‌های ویژه در ۵ استان»، «ولادت امام جواد (ع) از اختلاف امت جلوگیری کرد/ کسانی که صاحب فرزند نمی‌شوند امروز دعا کنند»، «علت تأکید بر جوان‌گرایی در بیانیه گام دوم/ شفاف‌سازی به معنای آبروریزی نیست» و «ترتیل صفحه اول قرآن باصدای مرحوم منشاوی+صوت و متن آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز تعداد شش خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «برگزاری کرسی نفحات در استرالیا به یاد شهدای نیوزیلند» آورده است: کرسی 330 نفحات‌القرآن، شنبه 25 اسفند در شهر سیدنی کشور استرالیا، موسسه امام حسین(ع) با تلاوت شیخ محمد دهنوی، عبدالقادر علیزاده، فراس ناجی، دکتر مرتضی صابری، محمدعباس ویرجی برگزار شد. این ششمین کرسی نفحات در کشور استرالیا است. قاریان در این محفل با اهدای ثواب تلاوت به شهدای حادثه تروریستی نیوزیلند، یاد قربانیان حمله تروریستی روز جمعه را گرامی داشتند.

پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «احیای مجدد هویت اصیل ایرانی و رهایی از مدار توسعه مدرن»، «هدف از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن چیست؟»، «سه خصلتی که جلوی پشیمانی را می‌گیرد»، «بیان کیفیت ظهور در روایت امام جواد(ع) به عبدالعظیم حسنی» و «امام جواد(ع)‌ ماسک تزویر را از چهره دشمن کنار زد» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز دو خبر با عناوین «میزبانی بیش از چهار هزار مسجد کشور از سنت اعتکاف» و «نسخه‌های شفابخش علی(ع) برای دردهای امروز ما» منتشر کرده است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز پرکارتر از روزهای قبل بوده و تعداد چهار خبر با عناوین «سیری در زندگانی و سیره عملی جوان‌ترین امام شیعیان»، «كتابشناسی دوسالانه جوادالائمه(ع) در قم»، «کتابشناسی حضرت علی‌اصغر(ع) در 10 سال اخیر در قم» و «باید از فضای فقه و هنر شناخت شفاف‌تری حاصل شود» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز دو خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «برگزاری طرح اسوه با ۷۰ نخبه قرآنی/ طرحی برای تربیت قرآنی نوجوانان» آورده است: محمدتقی میرزاجانی دبیر طرح اسوه که از سوی شورای عالی قرآن تا کنون ده دوره آن اجرا شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره این طرح گفت: اعضای دهمین دوره آموزشی تربیتی اسوه قاریان و حافظان نوجوان با حضور ۷۰ نفر از نخبگان قرآنی در بخش قرائت و حفظ از سراسر کشور در جوار حرم حضرت معصومه گرد هم آمدند.

بر اساس سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری در این طرح دو بخش را دنبال کردیم، یک بخش بصورت فنی که قرائت و حفظ قرآن و اساتیدی که متخصص این امر هستند را دربرمی‌گیرد و بخش دیگر که برای ما بسیار پر اهمیت بوده و از افتخارات ما محسوب می‌شود پرداختن به مباحث مرتبط به تربیت قرآنی نوجوان‌ها است که با حضور اساتید به نام اخلاقی و تربیتی که در این دوره‌ها حضور داشته‌اند، دنبال می‌شود.

میرزاجانی افزود: به عنوان مسئولین این طرح معتقدیم که بعضی از دوره‌های اسوه ویژگی و شاخصه‌های خاصی دارند دهمین دوره نیز یکی از دوره‌های شاخص است، از این نظر که ما دوره‌های گذشته را در عتبات عالیات یا مشهد مقدس برگزار کردیم؛ لذا به واسطه مکانی که در آن قرار گرفته متبرک شده و تحت تأثیر وضعی محیط به کسب معارف قرآنی نوجوانان پرداختیم. به ویژه در حوزه‌های تربیتی و معرفت‌افزایی به موفقیت‌هایی نائل شده‌ایم و بخش معنوی آن به برکت زمین و مکانی که در آن حضور پیدا کردیم تعریف می‌شود. همچنین حضور قاریان و حافظان طرح اسوه در محضر علما از ویژگی‌های بارز دهمین دوره بوده است.
این صفحه در خبری دیگر با عنوان «نخستین دوره مسابقه حکمت‌های علوی برگزار می‌شود» آورده است: معصومه ایمان‌پور، رئیس فرهنگ‌سرای نهج‌البلاغه، گفت: نخستین دوره مسابقه حکمت‌های علوی با هدف آشنایی مخاطبان با متون نهج‌البلاغه از سوی فرهنگ‌سرای نهج‌البلاغه به صورت آنلاین از ۲۵ اسفند تا ۳۱ فروردین برگزار می‌شود. مسابقه حکمت‌های علوی با هدف آشنایی مخاطبان با متون نهج‌البلاغه طراحی شده است و به این دلیل که متون نهج‌البلاغه سنگین است، حکمت‌های این کتاب برای مسابقه انتخاب شده است.
ایمان پور بیان کرد: کتاب نهج‌البلاغه ۴۸۰ حکمت دارد که در هر مسابقه ۵۰ حکمت آن انتخاب می‌شود و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. از این ۵۰ حکمت انتخاب شده ۲۰ حکمت مخصوص افراد زیر ۱۸ سال و ۳۰ حکمت دیگر ویژه گروه سنی بالای ۱۸ سال است. همچنین در پایان مسابقه به قید قرعه به ۳۰ نفر از کسانی که پاسخ‌های درست داده‌اند، جوایزی اهدا می‌شود.

میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان هم امروزه کم‌کار بوده و فقط دو خبر با تیتر «امام جواد(ع) پیش‌زمینه پذیرفته شدن امامت حضرت مهدی (عج)بودند/تک تک افراد جامعه نسبت به روشنگری مسئول هستند» و «سه مورد از کارهای نیکان» منتشر کرده است.

ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز تا این ساعت تعداد پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «دهمین دروازه قرآن کشور در گلمورتی دلگان احداث خواهد شد» در این صفحه آمده است: مجتبی شجاعی، فرماندار دلگان با اشاره به افزایش رشد اعتبارات عمرانی دلگان در بودجه ۹۷ و بالاخص در حوزه عمران شهری و حمایت‌های بی دریغ استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیان کرد: عملکرد شهرداری‌های دلگان نمونه‌ای از عزم و اراده جهادی، تعامل، وحدت رویه و بهره‌وری در منابع اعتباری بوده که منجر به تحولات در سیمای شهری و افزایش رضایتمندی مردمی شده است که نمونه آن حجم گسترده زیرسازی و آسفالت معابر، احداث بلوار ها و روشنایی آنها، نصب المان‌ها و پیاده روسازی و غیره بوده و رویکرد فرمانداری شهرستان نیز توسعه متوازن شهری و روستایی و توجه به سیمای زیبای شهری و روستایی بوده‌، لذا در سال آتی نیز اعتبارات دو شهرداری گلمورتی و چگردک در کمیته برنامه‌ریزی تقویت خواهد شد. دهمین دروازه قرآن کشور نیز به شیوه‌ای کاملا سنتی و فاخر طراحی، تامین اعتبار و ان شاءالله همزمان با سالروز ولادت امام علی ع کلنگ زنی خواهد شد.
چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «حمله تروریستی نیوزیلند ضرورت تبیین اسلام ناب را دوچندان می‌کند»، «چیدن سفره هفت‌سین از نگاه مکارم شیرازی »، «۴۰۰۰ مسجد کشور میزبان سنت اعتکاف/حضور و رویش جوانان در مراسم معنوی اعتکاف» و «برگزاری مراسم اعتکاف در ۷۰ مسجد البرز» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز امروز کم‌کارتر از روزهای قبل بوده و تا ساعت 16 امروز صرفاً سه خبر با عناوین « چگونه عقل انسان‌ها را بی‌دین کرد؟ / ولایت امام جواد (ع) و امتحان سخت الهی»، « حدیث امام باقر(ع) درباره کلید هر بدی» و « چهل حدیث گهربار از امام جواد(ع)» منتشر کرده است.

انتهای پیام

captcha