فعالیت ۴۵۰ دندانپزشک یزدی/ ارائه خدمت رایگان در مناطق محروم
کد خبر: 3802964
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

فعالیت ۴۵۰ دندانپزشک یزدی/ ارائه خدمت رایگان در مناطق محروم

گروه اجتماعی ــ در حال حاضر ۴۵۰ دندانپزشک عمومی و متخصص در استان یزد در حال فعالیت هستند که ۱۰۰ نفر از این تعداد را متخصصان در بخش‌های مختلف تشکیل می‌دهند.

فعالیت 450 دندانپزشک یزدی/ارائه خدمت رایگان در مناطق محرومبه منظور گسترش و پيشرفت خدمات درمانی و بهداشتی دهان و دندان در مناطق محروم كشور و روستاها، مجلس شورای اسلامی در 23 فروردين‌ماه 1360، قانون تربيت بهداشت‏كاران دهان و دندان را تصويب كرد.
در اين قانون، مجلس، وزارت بهداشت و درمان را موظف کرد كه داوطلبانی را برای تربيت در اين دوره، جذب كند و پس از دادن آموزش‏‌های لازم، با مدرک فوق‌ديپلم، آنان را در مناطق محروم به خدمت گمارد تا از اين طريق، ضمن ارائه خدمات اوليه، از شيوع بيماری‌های دهان و دندان جلوگيری کرده و اصل پيشگيری را مورد نظر قرار دهند. از آن پس و به پيشنهاد جامعه اسلامی دندان‌پزشكان، روز 23 فروردين به عنوان روز دندانپزشكی نامگذاری شد.

ارائه خدمت دندانپزشکان یزدی در مناطق محروم
رضا ناظمیان، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، شاخه یزد در این زمینه در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، تعداد دندانپزشکان عمومی و متخصص استان را 450 نفر اعلام کرد که 100 نفر از این تعداد را متخصصان در بخش های مختلف تشکیل می‌دهند.
وی از فعالیت 20 مرکز فعال درمانگاهی در استان خبر داد و  گرانی مواد را از مشکل اصلی در این شغل بیان کرد و افزود: در این راستا افزایش تعرفه‌ها صورت نگرفت و در صورت افزایش قطعاً باعث ایجاد مشکل برای مردم خواهد شد.
نایب رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران شاخه یزد با اشاره به اینکه دندانپزشکان استان آمادگی دارند که در صورت وجود امکانات در مناطق محروم ارائه خدمت کنند، تصریح کرد: سال گذشته به مناسبت روز دندانپزشک 140 تا 150 نفر از افرادی که نیازمند بودند، درمان رایگان صورت گرفت.

معاینه رایگان یزدی‌ها در 7 نقطه شهر
علیرضا نواب‌اعظم، رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران شاخه یزد نیز گفت: مردم می‌توانند روز جمعه، 23 فروردين‌ماه همزمان با روز دندانپزشک از ساعت هشت و نیم صبح تا 6 عصر به هفت نقطه شهر یزد مراجعه و ضمن معاینه رایگان دندان‌ها، آموزش‌های لازم در بخش دهان و دندان را فراگیرند.
وی این نقاط را مسجد ملا اسماعیل(محل برگزاری نماز جمعه)، میدان آزادی و بوستان‌های کوهستان، غدیر، حسن‌آباد، هفت تیر و پارک بزرگ شهر اعلام کرد و افزود: 25 دندانپزشک عمومی و متخصص شامل اعضای انجمن دندانپزشکی و متخصصان این انجمن با همکاری مرکز بهداشت، کادر دانشگاه و دانشجویان سال آخر دانشگاه در قالب سه خودرو سیار و نصب چهار چادر، نسبت به معاینه دندان مراجعه کنندگان اقدام می‌کنند.
وی از همکاری خوب هلال احمر در اجرای این طرح خبر داد و یادآور شد: دندانپزشکان، ضمن معاینه رایگان دندان‌ها، آموزش‌های بهداشت دهان و دندان را ارائه و بروشورهایی در همین زمینه به مراجعه‌کنندگان تحویل می‌دهند.
نواب اعظم تصریح کرد: آن دسته از مراجعه‌کنندگانی که نیاز به درمان داشته باشند به مراکز دندانپزشکی که هزینه‌های اندکی دریافت می‌کنند مثل دانشکده دندانپزشکی و درمانگاه‌های دولتی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

captcha