کارآفرین افغانستان؛ طراح جلد کلام‌الله
کد خبر: 3807443
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

کارآفرین افغانستان؛ طراح جلد کلام‌الله

گروه بین‌الملل ــ یک کارآفرین افغانستانی با حضور در نمایشگاه کتاب تهران به عرضه قرآن با جلد شیشه‌ای پرداخت.

عرضه قرآن با جلد شیشه‌ای در نمایشگاه کتابپروانه علیزاده، طراح و صحاف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: جلد قرآن را با نگین شیشه‌ای به نام رکابرلین (رکا نام منطقه‌ای از افغانستان است که در آنجا متولد شده‌ام) طراحی کرده‌ام.

وی که مصاحفی مزین شده به جلد شیشه‌ای را در نمایشگاه کتاب عرضه کرده است،‌ افزود: این اثر کاری جدید است و دوست داشتم همان طور که کلام خدا زیباست،‌ جلد این کتاب نیز به زیبایی آراسته شود؛ از این رو دو سال است که به این فعالیت مشغول هستم.

علیزاده این فعالیت را سبک کاری جدید برشمرد و ادامه داد: جلد را با نگین‌های شیشه‌ای طراحی می‌کنم و بزرگترین قرآنی که تاکنون صحافی کرده‌ام در قطع رحلی بوده است.

وی اظهار کرد: جلد قرآن در قطع‌های رقعی، وزیری و جیبی را نیز طراحی کرده‌ام؛ همچنین جعبه‌هایی را برای تزیین قرآن تهیه کردم که با نگین شیشه‌ای طراحی شده است که برای آویزان کردن قرآن‌های جیبی در کنار دیوار و داخل ماشین قابل استفاده است.

علیزاده گفت: سعی می‌کنم قرآن‌هایی را که برای این کار مورد استفاده قرار می‌دهم با کاغذ گلاسه و معطر چاپ شده باشند تا جلوه خاصی پیدا کنند. بهای هدیه این قرآن‌ها در قطع رقعی، 150 تومان و در قطع جیبی 30 تومان است.

وی همچنین درباره کارآفرینی خود اظهار کرد: 5 سال است که در همین عرصه کارآفرینی کرده‌ام و علاوه بر آموزش این هنر به بانوان، در سفارش‌هایی که دارم از وجود آنها استفاده می‌کنم.

انتهای پیام

captcha