آثار شهید مطهری برای دانش‌آموزان بازگو شود
کد خبر: 3807794
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷

آثار شهید مطهری برای دانش‌آموزان بازگو شود

گروه اجتماعی ــ نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: کتاب‌های شهید مطهری (ره) برای دانش‌آموزان به‌ویژه فرهنگیان خلاصه شود تا آن‌ها را مطالعه کنند و با مسائل آن آشنا شوند.

آثار شهید مطهری برای دانش‌آموزان بازگو شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد صبح امروز، 10 اردیبهشت ماه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم استان با وی با گرامیداشت هفته معلم به خصوصیات بارز اخلاقی و شخصیت شهید مطهری (ره) اشاره کرد و ایشان را یک الگوی کامل برای فرهنگیان و معلمان جامعه اسلامی دانست .
آیت‌الله ناصری افزود: استاد مطهری اسوه علم و دانش، تربیت و اخلاق و آثار عظیمی که از ایشان بر جای مانده بسیار ارزشمند، پرمحتوا و سازنده است .
وی با اشاره به اینکه این شخصیت بزرگ می‌تواند برای همه الگو باشد و از آن درس بگیریم گفت: کتاب‌های استاد شهید مطهری (ره) برای دانش آموزان و بویژه فرهنگیان خلاصه شود تا آن‌ها را مطالعه کنند و با مسائل آن آشنا شوند.
امام جمعه یزد بیان کرد: در آموزش و پرورش باید دین مداری دانش آموزان تقویت شود و از توجه بیش از حد به حفظیات پرهیز شود و تفکر، تعقل و اندیشه ورزی جایگزین آن شود.
عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گزارشی از برنامه‌های هفته معلم را ارائه کرد و گفت: برنامه‌های این هفته از روزپنج شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه با غباررویی گلزار شهدای معلم و ادای احترام به ۱۲۴ شهید فرهنگی استان آغاز و با برپایی مراسم تجلیل از معلمان در شهرستان‌ها، مناطق و مدارس ادامه می‌یابد.
دانافر برگزاری مسابقات قرآنی ویژه فرهنگیان، برگزاری جلسات اندیشه‌ورزی آشنایی با اندیشه‌های استاد شهید مرتضی مطهری، تجلیل معلمان توسط شوراهای دانش‌آموزی و انجمن اولیا و مربیان در کلیه مدارس استان، اجرای برنامه سپاس از معلم در همه مدارس استان، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و ورزشی و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های معلمان در زمینه‌های علمی، پژوهشی، هنری را از برنامه‌های این هفته اعلام کرد.
یادآور می‌شود سردار جمیری، فرمانده سپاه الغدیر استان نیز در این نشست مواردی را بیان کرد.

انتهای پیام

captcha