تبیین مقام کارگر از منظر اسلام در رادیو بلال اوگاندا
کد خبر: 3807931
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

تبیین مقام کارگر از منظر اسلام در رادیو بلال اوگاندا

گروه بین‌الملل ـ رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، با حضور در برنامه زنده رادیو بلال کامپالا (پایتخت اوگاندا) به بررسی مقام و منزلت کارگر از منظر اسلام پرداخت.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا به مناسبت روز جهانی کار و کارگر (11اردیبهشت) در رادیو بلال اوگاندا حضور یافت و مقام کار و کارگر را از منظر اسلام تبیین کرد.

قزلسفلی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه کارگران با ایمان، همواره انسان‌هایی پاک بوده و با انجام شغل مؤثر خود، خداوند متعال را عبادت می‌کنند، اظهار کرد: کارگران قشر زحمتکش جامعه بوده و اقتصاد کشورها به دست آن‌ها می‌چرخد.

وی به نقل از بیانات امام خمینی(ره) گفت: حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است. کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جامعه هستند. چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای کارگران در حرکت و چرخش است .

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال کارگران امین را دوست دارد، با تبیین جایگاه کارگران در اسلام افزود: در روایات آمده است که «قطره عرق بدن یک کارگر مانند قطره خون یک شهید است».

 قزلسفلی با قرائت احادیثی از امام صادق(ع) و پیامبر اکرم(ص) در خصوص «نان حلال خوردن» گفت: معافیت از عذاب الهی، بهره مندی از نگاه ویژه و رحمت آمیز خدا و مثل برق از پل صراط گذشتن از جمله منافع و نتایج حاصل دسترنج خود را خوردن است.

انتهای پیام

captcha