تبیین جایگاه شهید مطهری در دانشگاه کامپالا
کد خبر: 3808857
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

تبیین جایگاه شهید مطهری در دانشگاه کامپالا

گروه بین‌الملل ـ آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه کامپالا (پایتخت اوگاندا) برگزار شد و دانشجویان فارسی‌آموز با جایگاه دینی و انقلابی شهید مطهری آشنا شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا در کلاس آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کامپالا، به آثار علمی و جایگاه دینی و انقلابی استاد شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد.

قزلسفلی ضمن معرفی استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان یک اندیشمند و فیلسوف برجسته اسلامی گفت: در خصوص شخصیت استاد مطهری همین جمله کافی است که امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آن شهید را حاصل عمر خود می‌دانستند و  امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نیز آثار آن استاد بزرگ را مبنای فكری نظام جمهوری اسلامی می‌دانند.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: شهید مرتضی مطهری عالم بزرگ جهان اسلام با ارائه ایدئولوژی اصیل اسلامی در پیروزی انقلاب اسلامی، پایداری آن و حفظ میراث و فرهنگ اسلام نقش بسیار مهمی داشت.

وی با بیان اینکه خداوند متعال معلم اول و پیامبر اکرم(ص) معلم ثانی هستند، به نقل از بیانات امام خمینی(ره) در خصوص مقام معلم گفت: اولین معلم خدای تبارک و تعالی است که به وسیله وحی مردم را به نورانیت، محبت و مراتب کمالی که برای انسان است دعوت می‌کند. نقش معلم در جامعه نقش انبیاست. انبیاء هم معلم بشر هستند.

تبیین جایگاه انقلابی شهید مطهری در دانشگاه کامپالا

انتهای پیام

captcha