نقض حریم هوایی؛ دلیل احضار کاردار پاکستان به کابل
کد خبر: 3808837
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

نقض حریم هوایی؛ دلیل احضار کاردار پاکستان به کابل

گروه بین‌الملل ــ وزارت خارجه افغانستان کاردار سفارت جمهوری اسلامی پاکستان در کابل را به دلیل نقض حریم هوایی این کشور احضار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صدای افغان»؛ وزارت خارجه افغانستان با تشریح اقدامات سریع نیروهای امنیتی این کشور در برابر گروهی که علیه دولت در دو طرف مرز دیورند (مرزی میان افغانستان و پاکستان) فعالیت می‌کنند، نقض حریم هوایی این کشور و پرتاب موشک از سوی نیروهای پاکستانی که سبب صدمات جانی و مالی شده است را نکوهش کرد.

وزارت خارجه افغانستان، پاکستان را ترغیب کرد که صادقانه با این گونه گروه‌های مخالف دولت افغانستان مبارزه کند و بر اساس احترام به حسن همجواری و اعتمادسازی با این کشور و بنا به ایجاد ساز و کار نتیجه‌محور، با کابل همکاری کند.

گفتنی است،‌ وزارت امور خارجه افغانستان هفدهم فروردین (6 آوریل) در پی حمله هوایی جنگنده‌های پاکستان به خاک این کشور، این اقدام را نقض آشکار حریم هوایی خود دانست و اعلام کرد که ادامه این حملات اثرات ناگواری بر روابط دو کشور خواهد داشت.

در همین راستا وزارت خارجه این کشور با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که جنگنده‌های ارتش پاکستان شهرستان «دانگام» در استان «کنر» در شرق افغانستان را با پرتاب چهار بمب مورد حمله قرار داده‌اند که خسارات بسیاری بر جای گذاشته است.

چندی پیش پاکستان با رد اتهام نقض حریم هوایی افغانستان اعلام کرد که این اتهام‌های بی‌اساس باعث بر هم خوردن آرامش منطقه می‌شود.

انتهای پیام

captcha