تعلیق فعالیت کنسولی پاکستان در کابل
کد خبر: 3854878
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

تعلیق فعالیت کنسولی پاکستان در کابل

گروه بین‌الملل ــ سفارت پاکستان در کابل اعلام کرد: به دلیل آزار دیپلمات‌های این کشور در افغانستان،‌ فعالیت کنسولی این کشور و صدور ویزا برای مردم افغانستان را تعلیق کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «کشورنیوز» افغانستان، سفارت پاکستان در کابل با بیان اینکه برخی از دیپلمات‌های این کشور در افغانستان مورد آزاد قرار گرفته‌اند، اعلام کرد که تا اطلاع بعدی، فعالیت بخش کنسولگری پاکستان در افغانستان تعلیق و صدور ویزا برای افغانستانی‌ها نیز متوقف شده است.

وزارت خارجه افغانستان در مورد احضار عاطف مشعل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، از سوی سازمان استخباراتی پاکستان (آی اس آی) و برخورد نادرست نظامیان این کشور با وی، اعتراض کرده و این کار را خلاف موازین و عرف دیپلماتیک خوانده است.

این وزارتخانه اعلام کرده است که این رویداد مورد بررسی قرار می‌گیرد و حکومت افغانستان برای تأمین مصونیت دیپلمات‌های این کشور و دیگر سفارتخانه متعهد است.

همچنین طبق اعلام وزارت خارجه افغانستان، جمهوری این کشور بار دیگر از حکومت پاکستان خواست تا روابط دیپلماتیک خود را با افغانستان شفاف و مطابق کنوانسیون‌های بین‌المللی و عرف دیپلماتیک شکل دهد.

طبق اعلام وزارت خارجه پاکستان، دیپلمات‌های این کشور طی دو روز گذشته در مسیر راه سفارت پاکستان در کابل با موانعی روبرو شدند و به خودروهایشان آسیب وارد شده است.

پیش از این وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده بود که سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را احضار و نگرانی خود را در زمینه امنیت کارمندان سفارت این کشور در کابل و دیگر شهرهای افغانستان ابراز کرده است.

انتهای پیام
captcha