تبیین گام دوم انقلاب بر اساس مبانی قرآن کریم در مساجد همدان
کد خبر: 3809044
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

تبیین گام دوم انقلاب بر اساس مبانی قرآن کریم در مساجد همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه تبیین گام دوم انقلاب بر اساس مبانی قرآن کریم توسط مبلغین در منبر‌ها انجام می‎شود، گفت: مبانی روایی و قرآنی گام دوم انقلاب استخراج شده است که در اختیار تمام فعالان قرآنی و شبکه تبلیغ جهت تبیین قرار خواهد گرفت.

تبیین گام دوم انقلاب بر اساس مبانی قرآن کریم در مساجد همدانحجت‌الاسلام و المسلمین علی دشتکی، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان این مجموعه برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود دارد.
وی افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان به صورت ویژه در ۱۲۰ نقطه از استان جلسات تفسیر قرآن برگزار خواهد شد، این در حالی است که حداقل محافل جزءخوانی قرآن در استان ۳۰۰ محفل است.
مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری ۵۰ کرسی تلاوت، آموزش قرآن در سطوح و رشته‌های مختلف و برگزاری مسابقات قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان درسطح استان خبر داد.
دشتکی با اشاره به اینکه ۳۰۰ مؤسسه، خانه و مرکز قرآنی در سطح استان مجری و متولی امور قرآنی هستند ابراز کرد: این مجموعه بزرگ قرآنی در ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌های ویژه برنامه‌های مختلفی خواهند داشت.
وی ضمن تبیین گام دوم انقلاب بر اساس مبانی قرآن کریم توسط مبلغین در منبر‌ها عنوان کرد: مبانی روایی و قرآنی گام دوم انقلاب استخراج شده است که در اختیار تمام فعالان قرآنی و شبکه تبلیغ جهت تبیین قرار خواهد گرفت.
دشتکی با اشاره به اینکه هزار و 200 مسجد فعال در استان وجود دارد ابراز کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان همه مساجد غباروربی می‌شوند که در همدان نیز یک یا دو مورد از مساجد نیز به صورت نمادین با حضور مسئولان غبارروبی خواهد شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان ‌هزار و ۵۰۰ مبلغ به اقصی نقاط استان اعزام می‌شوند گفت: از این تعداد ۲۵۰ نفر غیربومی و مابقی بومی هستند گفتنی است۳۰۰ نفر از مبلغان خانم و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر آقا هستند.
وی با بیان اینکه ‌هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی در ماه رمضان فعال خواهند بود افزود: علاوه بر فعالیت هیئات مذهبی در طول سال، برگزاری جشن میلاد امام حسن(ع)، برنامه‌های لیالی قدر و حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس نیز از دیگر برنامه این مجموعه در ماه رمضان است.
دشتکی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ مداح در ماه رمضان فعال هستند گفت: ۴۷ کانون فرهنگی نیز در این ایام فعالیت خواهند داشت و هیات‌های مذهبی خواهران نیز جلسات احکام و گفتمان‌های دینی را برگزار می‌کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه در هر شهرستان باید حداقل یک تفسیر محوری قرآن وجود داشته باشد گفت: تشکیل جلساتی با موضوع بررسی شیوه‌های تبیین و گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب نیز از دیگر برنامه‌های ماه رمضان است.
انتهای پیام

captcha