بیانیه دفتر نخست‌وزیر عراق درباره سفر پمپئو
کد خبر: 3810073
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

بیانیه دفتر نخست‌وزیر عراق درباره سفر پمپئو

گروه بین‌الملل ـ دفتر عادل عبد‌المهدی، نخست‌وزیر عراق، درباره جزئیات دیدار شامگاه سه‌شنبه وی با مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا، بیانیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السومرية نیوز؛ در این بیانیه که امروز (18 دی‌ماه) منتشرشد، آمده:  در این دیدار نتایج سفر اخیر نخست‌وزیر عراق به اروپا و همچنین، چند کشور همسایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

براساس این بیانیه، عادل عبدالمهدی ضمن تأکید بر اینکه آمریکا شریک مهم و راهبردی عراق به شمار می‌رود، افزود: عراق به «سیاست توازن» که باعث پیوند و دوستی و همکاری با همه کشورها و همسایگان از جمله جمهوری اسلامی ایران می‌شود ادامه می‌دهد.

نخست‌وزیر عراق ضمن تأکید بر تمایل عراق برای توسعه روابط با آمریکا و دیگر کشورهای دوست و همسایه در زمینه‌های مختلف، افزود: عراق روابط خود را با تمامی کشورها براساس اولویت منافع این کشور و تعمیق اشتراکات بدون تکیه بر اختلافات بنا می‌کند.

از دیگر سو، مایک پمپئو نیز ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های دولت عراق در زمینه گسترش امنیت و جذب سرمایه‌ها و تجربیات خارجی، از جمله روابط خوب با آمریکا، از تصمیم هیئت وزیران عراق مبنی بر حمایت از تلاش‌های وزارت نفت این کشور برای امضای تفاهم‌نامه با شرکت نفت و گاز «اگزون موبیل» آمریکا قدردانی کرده است.
انتهای پیام
captcha