برپایی 28 نقطه حامی‌یابی در ماه مبارک رمضان در سمنان
کد خبر: 3810128
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

برپایی 28 نقطه حامی‌یابی در ماه مبارک رمضان در سمنان

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان بابیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای یاری و دستگیری از نیازمندان است، گفت: ۲۸ نقطه حامی‌یابی طی این ماه مبارک در استان برپا می‌شود.

برپایی 28  نقطه حامی‌یابی در ماه مبارک رمضان در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدجواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان عصر روز گذشته 18 اریدبهشت در جمع خبرنگاران بابیان اینکه توجه به رفع گرفتاری نیازمندان از بعد مادی، معنوی و اجتماعی بسیار مورد تاکید اسلام است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای نزدیکی دلها است و مردم عنایت بیشتری به رفع مشکلات نیازمندان دارند که در این راستا ۲۸ نقطه حامی یابی طی ماه رمضان در استان برپا میشود.
وی ادامه داد: پنج هزار و ۲۲۸ حامی برای یک هزار یتیم استان سمنان وجود دارد، که در حال حاضر ۶۰ کودک بدون حامی هستند که در ایام ماه مبارک رمضان جذب حامیان بیشتر برای این تعداد از نیازمندان پیگیری میشود.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه طی ایام ماه مبارک رمضان بیش از ۳۰ هزار وعده غذای گرم بین مددجویان توزیع و سی سفره اطعام در شهرهای استان سمنان پهن میشود، یاداور شد: ۸۶۰ بیمار صعبالعلاج در استان وجود دارد که سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برای این افراد پرداخت شد اما هزینههای درمانی این افراد بیش از این مقدار است و این مهم میطلبد تا حامیان در این زمینه نیز ورود کنند.
رضوی از توزیع ۱۲ هزار خانوار سبد کالا بین خانوادههای مددجویان خب رداد و اذعان کرد: یکی از طرحهای خوب کمیته امداد سبد مهربانی است به این نحو که در فروشگاههای زنجیرهای سبدی برای خرید در اختیار مردم قرار داده میشود تا هر آنچه در توان دارند خرید و در این سبد قرار دهند که این طرح قبل از نوروز امسال نیز اجرا شد.
به گفته وی؛ اجرای طرح «مفتاح الجنه» که با حضور فرمانداران و ائمه جمعه انجام و به خانوادههای مددجویان سرکشی و مشکلات آنها برطرف میشود که بر این اساس جشن آرزوها نیز یکی دیگر از طرحهای ماه مبارک رمضان در کمیته امداد است که کودکان آرزوی خود را نقاشی یا مینویسند و حامیان آنها را برآورده میکنند.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه مردم سال گذشته چهار میلیارد ۹۴۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند، افزود: این مبلغ در سرفصلهای تأمین جهیزیه کمکهای تحصیلی مسکن درمان کمکهای معیشتی تقدیم نیازمندان شد که با توجه به عضویت ۳۱ هزار مددجو در کمیته امداد این مبلغ چندان چشمگیر نیست.
رضوی یاداور شد: مردم استان سمنان ۶۴ میلیون تومان از طریق روشهای نوین صدقه پرداخت کردند که مردم نیکوکار سمنان میتوانند صدقات خود را با شمارهگیری سامانه آنی پرداخت *۰۲۳*۸۸۷۷# به حساب کمیته امداد استان واریز کنند تا به دست نیازمندان برسد.
وی با تاکید بر اینکه مردم استان سمنان ۳۹ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی برای هموطنان سیلزده پرداخت کردند، افزود: ۱۶ میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال از مجموع این کمکها از طریق مراکز نیکوکاری و ۲۳ میلیارد و ۱۷۹ میلیون ریال از طریق کمیته امداد استان جمعآوری و در قالب چهار محموله به مناطق سیلزده ارسال شد.
رضوی کمیته امداد استان را از نظر اشتغال جزو پنج استان برتر کشور شناخته شد ه برشمرد و گفت: در پایداری طرحهای اشتغالزایی نیز جز استانهای اول یا دوم کشور محسوب میشویم که بازرسان در بازدید از ۱۲۱ طرح انتخابی به صورت رندمی در شهرها و دورترین روستای بیارجمند مشاهده کردند که کمترین درصد خطا متعلق به استان سمنان است.
وی گفت: یک هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی با اعتباری معادل ۲۹ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان برای مددجویان استان سمنان فراهم شده که استعداد سنجشی، توانایی، آموزش و نظارت به مدت سه سال چهار دلیل اصلی پایداری اشتغال در کمیته امداد استان را تشکیل میدهد که با توجه به آن برای رفع نیاز مددجویان تلاش میشود.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه مددجویان تحت پوشش این نهاد سال گذشته حدود ۱۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند، متذکر شد: این تسهیلات بدون کارمزد در سرفصلهای ازدواج، مسکن، اشتغال و کارگشایی به مددجویان پرداخت شده است.
انتهای پیام

captcha