پاکستان آئین‌نامه آموزش قرآن ندارد
کد خبر: 3813960
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

پاکستان آئین‌نامه آموزش قرآن ندارد

گروه بین‌الملل ــ‌ یک نویسنده قرآنی پاکستانی با بیان اینکه کشورش آئین‌نامه‌ای برای آموزش قرآن به دانش‌آموزان ندارد، اظهار کرد: راه، روش و برنامه‌ای برای آموزش قرآن به محصلان مقاطع مختلف تحصیلی وجود ندارد.

پاکستان آئین‌نامه آموزش قرآن نداردفاطمه شهاب، نویسنده و کارشناس قرآنی پاکستانی در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: 20 سال پیش به ایران آمدم و در همین کشور درس خواندم و توانستم رویه جدیدی را برای آموزش قرآن در مدارس ایجاد کنم.

وی با بیان اینکه دولت پاکستان آئین‌نامه‌ای برای آموزش قرآن ندارد،‌ ادامه داد: با توجه به تحصیلات قرآنی که داشتم،‌ احساس وظیفه می‌کردم که در این راستا کاری انجام دهم؛ چرا که ما قرآن را کتاب آسمانی خود می‌دانیم،‌ ولی راه و روشی برای آموزش آن در نظر نگرفته‌ایم و حتی دانش‌آموزان دبیرستانی نیز از این کتاب بهره‌ای نمی‌برند.

شهاب افزود: در کنار مدارسی که دانش‌آموزان در آنها به تحصیل علوم مختلف مشغول هستند،‌ برخی مدارس نیز در پاکستان وجود دارند که فقط به آموزش قرآن می‌پردازند. مدارس دیگر یا به موضوع قرآن کم‌توجه هستند یا مربی قرآنی ندارند.

وی با بیان اینکه روش تدریس قرآن را در ایران آموختیم و به تربیت مربی در این زمینه پرداختیم، گفت: دولت پاکستان کتابی را که در حوزه روخوانی قرآن نوشتم پذیرفت و آن را در مدارس غیرقرآنی ارائه کرد.

پاکستان آئین‌نامه آموزش قرآن ندارد

شهاب ادامه داد: علاوه بر روش تدریس قرآن، برنامه‌ریزی آموزشی، روش گرفتن امتحان و موضوعاتی مانند اینکه در چه ماهی از سال تحصیلی چه درسی از قرآن ارائه شود و این آموزش چقدر از زمان دانش‌آموز را پُر کند را نیز در کتاب ارائه کردم.

این نویسنده قرآنی با اظهار اینکه تفسیر علمی قرآن در مدارس نیز آموزش داده می‌شود، گفت: 3500 مربی قرآن را تربیت کردیم که آمادگی آن را دارند که به تدریس در مدارس بپردازند.

وی با اشاره به اینکه اثر یاد شده طی شش ماه پیش به چاپ رسیده است،‌ اظهار کرد: دانش‌آموزان مدارس پاکستان از سن دو سال و نیم تا هفده سال به یادگیری قرآن می‌پردازند تا از مبانی این کتاب در زندگی خود بهره بگیرند.

انتهای پیام

captcha