اقدامات وزارت ورزش برای جلوگیری از خشونت در محیط‌های ورزشی
کد خبر: 3814729
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
احمدی تبیین کرد؛

اقدامات وزارت ورزش برای جلوگیری از خشونت در محیط‌های ورزشی

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش ضمن توضیح مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت در سال جاری، از عزم جدی برای مقابله با رفتارهای ناهنجار در محیط‌های ورزشی خبر داد.

عزم وزارت ورزش برای جلوگیری از خشونت در محیط‌های ورزشیسیدعبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره رویکرد وزارت ورزش در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و همگانی، اظهار کرد: امسال توفیق داریم که چهارمین دوره جشنواره قرآنی جوانان و ورزشکاران را برگزار کنیم؛ با توجه به برگزاری مرحله مقدماتی و استانی این جشنواره در ابتدای سال جاری، مرحله نهایی آن، تابستان با حضور تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود. این مهم در ترویج فعالیت‌های قرآنی میان جوانان و ورزشکاران مؤثر خواهد بود.

وی افزود: همچنین در حوزه ورزش همگانی برای بعد از ماه مبارک رمضان برنامه گسترده‌ای با مشارکت هیئت‌های ورزشی و فدراسیون‌ها در سراسر کشور مدنظر داریم تا بتوانیم با برنامه‌های متنوع، مردم را به حضور بیشتر در فعالیت‌های ورزشی فرابخوانیم. همچنین همکاری گسترده‌ای با وزارت آموزش و پرورش در موضوع اوقات فراغت خواهیم داشت تا بتوانیم برنامه‌های متنوعی را در قالب رویدادهای ورزشی برای دانش‌آموزان برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی در ادامه گفت: امسال برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور را برای سنین 12 تا 15 سال پیش‌بینی کرده‌ایم که در 31 استان و 78 رشته ورزشی برای پسران و دختران برگزار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود بیش از پنج میلیون نفر در این برنامه حضور و مشارکت داشته باشند. یک برنامه ویژه روستایی و عشایری نیز پیش‌بینی کرده‌ایم که به صورت استانی و ملی برگزار می‌شود و هدف آن تقویت بازی‌های بومی و محلی و مشارکت هرچه بیشتر روستاییان و عشایر در فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی است.

وی یادآوری کرد: همچنین طبق برنامه‌ریزی‌ها، مسابقات ورزشی روستاییان با نام «خوشه‌چین» در سطوح استانی و ملی برگزار می‌شود. سطوح استانی این رویداد اکنون شروع شده است و طی دهه فجر سال جاری در سطح ملی نیز برگزار خواهد شد.

احمدی به تعامل با ورزش کارگری، سازمان‌های ورزش شهرداری در کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ کشور و نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: توجه خاص به توسعه ورزش در بین کارکنان وزارت ورزش را نیز مدنظر داریم که در این راستا، برگزاری المپیاد ورزشی کارکنان را شاهد خواهیم بود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی درپاسخ به این سؤال که برای جلوگیری از خشونت در محیط‌های ورزشی به خصوص ورزشگاه‌های فوتبال چه تمهیدات فرهنگی اندیشیده شده است؟ اظهار کرد: در خصوص برخی موارد ناهنجاری که در اواخر لیگ هجدهم در ورزشگاه‌ها اتفاق افتاد، نشست‌های تخصصی لازم را با فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی برگزار کردیم. همچنین تا آغاز لیگ نوزدهم، که دو ماه بعد‌ آغاز می‌شود، سلسله‌نشست‌های مدیریتی را برای ساماندهی وضعیت ورزشگاه‌ها، هواداران و تماشاگران برگزار می‌کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: حتماً پیش‌بینی‌های لازم برای لیگ نوزدهم انجام خواهد شد تا چه به لحاظ برنامه‌های فرهنگی و چه برخوردهای انضباطی به صورت جدی‌تر رفتار شود و آمادگی لازم برای جلوگیری از ناهنجاری‌ها را داشته باشیم و فضای ورزشگاه‌ها به فضای تشویش جامعه تبدیل نشود.

انتهای پیام

captcha