اجلاس طرح معامله قرن در کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال حذف کامل حقوق فلسطینیان است
کد خبر: 3814836
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
علی لاریجانی در صحن علنی:

اجلاس طرح معامله قرن در کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال حذف کامل حقوق فلسطینیان است

گروه سیاسی ــ رئیس مجلس اجلاس مرتبط با طرح معامله قرن در کشورهای حاشیه خلیج فارس را نقطه ننگینی برای کشورهای حاضر در این اجلاس دانست و گفت: آنها به دنبال تسلط کامل رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و تشکیل یک کشور یهودی بدون حضور فلسطینیان هستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی امروز، یکشنبه 5 خرداد، مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آستانه روز قدس قرار داریم که اهمیت کانونی برای همه مسلمانان دارد، گفت: در شرایط فعلی برخی تحرکات شیطنت‌آمیز در منطقه دیده می‌شود که تحت عنوان طرح معامله قرن است و اجلاسی در این خصوص در حال شکل‌گیری است که نقطه ننگینی برای همه کشورهایی خواهد بود که در این طرح ناجوانمردانه شرکت دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آنها با این طرح تئوری‌های صلح قبلی را که هر چند به صورت ضعیف توجهی به حقوق مسلمانان شده بود، نادیده گرفته شده و تسلط رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری، تشکیل یک کشور یهودی و از بین بردن حقوق فلسطینیان را در نظر دارد که آنها دیگر هیچ نقشی در آینده کشور خود نخواهد داشت.

وی افزود: در این راستا پولی به کشورهای دیگر می‌دهند تا فلسطینیان وطن خود را فراموش کنند که این اقدام خائنانه و رذیلانه است که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز این اجلاس را دنبال می‌کنند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به طرح ناتوی عربی بیان کرد: این طرح به دنبال جبهه‌گیری روشن در مقابل جریان مقاومت است که البته تاکنون موفق نبوده‌اند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان همچنین اضافه کرد: در این شرایط روز قدس فریاد رسایی برای حقوق ملت فلسطین، احیاء و دفاع از آنها است لذا بسیار اهمیت دارد که تمامی نمایندگان محترم و ملت عزیز به راهپیمایی روز قدس که پاسخی به رفتارهای ناهنجاری است که در صحنه بین‌الملل برای پایمال کردن حقوق فلسطینیان صورت می‌گیرد، اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: مجدداً از تمام کسانی که در موضوع هیئت رئیسه برای سمت‌های مختلف کاندیدا شده‌اند و رقابت سالم و منطقی شکل دادند، تشکر می‌کنم که این رقابت موجب شد از هر فراکسیون کاندیدایی حضور داشته باشد و نمایندگان بر اساس برداشت خود اعضای هیئت رئیسه جدید را برگزیدند لذا از فراکسیون‌های مختلف و اهتمام کاندیداها در این صحنه برای کسب مسئولیت تشکر می‌کنم.

لاریجانی افزود: لازم است روابط دوستانه و برادرانه‌ای که در مجلس مطرح است، در کل کشور تسری یافته و همه در فضای صمیمانه کار کنیم. ان‌شاء‌الله هیئت رئیسه جدید مدافع حقوق همه نمایندگان از هر فراکسیونی بوده و پیگیر مسائل اصلی مردم به خصوص در حوزه اقتصاد و معیشت باشند و هیئت رئیسه جدید در روزهای آتی کار خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام

captcha