جشنواره «آیات مصور» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3814909
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

جشنواره «آیات مصور» در همدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه جشنواره آیات مصور، خرداد‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، بیان کرد: با وجود تخصیص بودجه ۵۰ درصدی این جشنواره از سوی وزارت ارشاد، ۲۰ درصد اعتبار نیز از سوی اداره ارشاد استان برای برگزاری جشنواره اختصاص یافته است.

جشنواره «آیات مصور» در همدان برگزار می‌شودعلی مرادی‌نور، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتب و ملزومات قرآنی با حضور در غرفه ایکنا اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه در این مکان با چنین ظاهری کاری بس زیبا است.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ غرفه در این نمایشگاه برپا است، افزود: حضور ناشران داخل و خارج از استان، غرقه خوشنویسی، غرفه عفاف و حجاب، غرفه صنایع دستی، غرفه کودک و نوجوان و... از جمله بخش‌های این نمایشگاه است.
مرادی با بیان اینکه این نمایشگاه چندروزی است کار خود را آغاز کرده است، گفت: خوشبختانه این نمایشگاه در چند روز اول برپایی خود با استقبال خوب مؤسسات قرآن، قاریان و‌حافظان، نهاد‌های فرهنگی و آحاد مردم روبرو شده است.
وی به جشنواره دو سالانه تصویرسازی آیات قرآن اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد گفتنی است با وجود تخصیص بودجه ۵۰ درصدی این جشنواره از سوی وزارت ارشاد٬ ۲۰ درصد اعتبار نیز از سوی اداره ارشاد استان برای برگزاری جشنواره آیات مصور اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآنی برای این مجموعه از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه قرآنی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده است که می‌توان به محافل انس با قرآن، جشن‌های قرآن،٬ برپایی نمایشگاه کتب علوم قرآنی در سطح استان و ... اشاره کرد.

ارشاد همدان به دنبال رشد کاریکاتوری در برنامه‌های خود نیست
وی ضمن خرسندی از وضعیت بودجه‌های قرآنی درسطح استان ادامه داد: اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت برگزاری برنامه قرآنی در طول یک ماه توسط این مجموعه نشان از بودجه خوب قرآنی در استان دارد.
مرادی با اشاره به اینکه این مجموعه به دنبال رشد کاریکاتوری در برنامه‌های خود نیست، بیان کرد: شاخص فعالیت‌های قرآنی در مجموعه ارشاد استان به صورت مستمر و هم سو با سایر فعالیت‌های دیگر در طول سال است.
وی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی نباید مختص ماه مبارک رمضان باشد، ادامه داد: از اولویت‌های کاری اداره ارشاد در سال جدید، اختصاص بسته‌های قرآنی در کنار سایر فعالیت فرهنگی و هنری این مجموعه است.
وی با اشاره به اینکه مهمترین آسیب در جامعه و تبع استان همدان٬،عدم مدیریت فضای مجازی است، بیان کرد: در حال حاضر عدم مدیریت فضای مجازی موجب ایجاد آسیب‌های بسیاری همچون افزایش آمار طلاق، بزهکاری، اختلافات خانوادگی و اجتماعی و... شده است لذا باید تلاش نمود تا از این فضا به نفع ترویج فرهنگ صحیح بهره برد.
وی گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی و خارج شدن از فضای بسته فرهنگی و هنری و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر در استان، به زودی 2 گذر گاه فرهنگ و هنر در پیاده راه بوعلی و اکباتان با نمایشگاه هنرهای تجسمی، کتابفروشی، نقد کتاب و ... افتتاح خواهد شد.
مرادی نور هم چنین در پاسخ به این سوال که در بازه زمانی برگزاری کنسرت‌ها تنها و مهم ترین برنامه ارشاد همدان شده بود، عنوان کرد: درصدد برگزاری برنامه‌ها با تنوع گونانون هستیم تا در تمام زمینه‌ها و برای تمام سلایق برنامه وجود داشته باشد. هم‌چنین برگزاری کنسرت با چهارچوب قانونی و در فضایی آرام به همراه موسیقی فاخر باید برگزار شود.
انتهای پیام

captcha