نوجوان حافظ کل از روزهای حفظش می‌گوید
کد خبر: 3815119
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

نوجوان حافظ کل از روزهای حفظش می‌گوید

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک حافظ نوجوان کل قرآن معتقد است هر چقدر که والدین از فعالیت‌های قرآنی فرزندان خود حمایت کنند به همان نسبت پله‌های ترقی و موفقیت فرزندان را تقویت کرده و او را برای داشتن آینده قرآنی خوب و مناسب هدایت می‌کنند.

حمایت والدین لازمه موفقیت فرزندان

زهرا گلی‌زاده، دختر چهارساله‌ای بود که قبل از شروع آموزش‌های رسمی مدرسه از همان کودکی و با حمایت‌های پدر و مادرش خواندن شماره‌ها را بلد بود و قبل از اینکه به مدرسه برود خواندن را خوب یاد گرفته بود و همین خواندن و شمارش اعداد باعث شده بود هوش و استعداد او برای یادگیری و آموزش زبانزد باشد و با هدایت خانواده و مربی به سمت روخوانی و روان‌خوانی و سپس به حفظ قرآن کریم هدایت شود.
فاطمه بازرگان، مادر زهرا گلی‌زاده در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد مقدمات حفظ قرآن دخترش گفت: دخترم زهرا از چهارسالگی خواندن شماره‌ها را یاد گرفته بود. در پنج سالگی تصمیم گرفتم او را در کلاس‌های الفبای فرهنگسرای الغدیر ثبت نام کنم. وقتی متوجه شدم در فرهنگسرای الغدیر کلاس‌های آموزش قرآن برای کودکان وجود دارد او را در کلاس‌های قرآن ثبت نام کردم.
البته دخترم قبل از شروع آموزش‌های رسمی در مدرسه خواندن را خوب یاد گرفته بود به طوری که خواندن و نوشتن را بلد بود و کتاب‌های داستان را به راحتی می‌خواند.
همین آموزش‌های ابتدایی باعث شد از سن هفت سالگی و در سال ۹۴ در طی ۲۸ ماه حفظ کل قرآن کریم را در تاریخ 27 شهریور سال 96 به اتمام برساند.
وی ادامه داد: در فرهنگسرای الغدیر که می‌خواستم برای کلاس الفبا ثبت نام کنم آنجا استعداد زهرا را برای روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم شناسایی کردند و این آغاز راهی شد که دخترم توانست انس و الفت بیشتری با قرآن کریم داشته باشد.
مادر زهرا افزود: دخترم ضمن اینکه آیات جدید قرآن را حفظ می‌کرد هر دو ساعت یک بار نیز سوره‌های قبلی را تثبیت می‌کرد. همچنین در زمان حفظ به معنای کامل آیات مسلط بود و زمانی که به حفظ آیات و داستان‌های قرآنی می‌رسید اول کتاب‌های داستان مربوط به آن آیات را با همدیگر می‌خواندیم بعد شروع به حفظ می‌کرد.

تأثیر قرآن در زندگی شخصی و اجتماعی
زهرا گلی‌زاده ۱۱ساله که اکنون در اولین سال‌های نوجوانی قرار دارد از اینکه قرآن کریم را به‌صورت کامل حفظ کرده است احساس بسیار خوبی دارد وی بسیار خوشحال بوده و می‌گوید: تاثیر قرآن کریم در زندگی شخصی، اجتماعی افراد زیاد است.
وی در مورد نحوه قرائت و حفظ قرآن گفت: اول جزء ۳۰ را حفظ کردم و بعد از آن از جزء اول شروع کردم تا اینکه با حفظ آخرین آیات سوره مرسلات کل قران کریم را تمام کردم. روش حفظ به این صورت بود که در ابتدا چندین بار به نوارهای کاست «استاد منشاوی» گوش داده و سپس شروع به خواندن می‌کردم. اول آیه به آیه حفظ می‌کردم و پس از دو ساعت هم یک صفحه را تثبیت می‌کردم که در یادم بماند.

انس با قرآن انسان را به انجام کارهای خوب هدایت می‌کند
وی با اشاره به اینکه انس با قرآن کریم انسان را به انجام کارهای خوب هدایت می‌کند، گفت: در مدرسه دوستانم را به انجام کارهای خوب دعوت می‌کنم و سعی می‌کنم دستورات دینی و قرآنی را به نحو خوبی انجام دهم. تمام اعضای کلاس با من دوست هستند و سعی می‌کنم در درس‌ها به دوستانم کمک کنم و با حفظ حجاب و صحبت‌های خوب و مثبت با آن‌ها سعی می کنم الگوی خوبی برای دوستان و هم سن و سالان خود باشم.

تجلیل از من بر روی دوستانم تاثیر می‌گذارد
در مدرسه دوستان خوبی دارم و وقتی در مراسم‌ خاصی از من تجلیل می‌شود آن‌ها نیز جذب فعالیت‌های قرآنی می‌شوند. حتی اگر دوستانم در کلاس قرآن شرکت نکردند ولی در رفتارهای آن‌ها خیلی تأثیر می‌گذارد.
زهرا گلی‌زاده در طی تحصیل جزو یکی از دانش‌آموزان ممتاز مدرسه است و مادرش در تأیید این صحبت می‌گوید: تمام دانش‌آموزانی که حافظ قرآن هستند دارای هوش و استعداد بالایی بوده و شاگردان ممتازی هستند. همچنین دخترم در مسابقات قرآنی آموزش و پرورش ناحیه ۵ رتبه اول را در سال ۹۷ کسب کرده است.
زهرا یکی از دانش‌آموزان علاقه مند کتاب و کتابخوانی بوده و بیشتر کتاب‌های تاریخی مطالعه می‌کند و می‌گوید: هیچوقت حفظ قرآن کریم به درس خواندنم صدمه نزده است.
زهرا گلی‌زاده اکنون در سازمان دارالقرآن‌الکریم برای اخذ مدرک حفظ کل قرآن کریم اقدام کرده و در مرحله معنی شرکت کرده و بعد از اخذ نمره قبولی، در مرحله شفاهی حفظ کل شرکت می‌کند و بعد از آن نیز مرحله اعطای مدرک حفظ کل قرآن کریم است.
وی با اشاره به حمایت‌های پدرش نیز گفت: در کنار مادرم که زحمت زیادی برای یادگیری و حفظ قرآن من می‌کشد پدرم نیز مرا بسیار حمایت می‌کند. پدرم صرف و نحو عربی را به من آموخته است و مادرم هم تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته است تا در کمال آرامش و اطمینان خاطر بتوانم قرآن کریم را حفظ کنم و من قدردان تلاش های پدر و مادرم بوده و آن‌ها را خیلی دوست دارم.
این حافظ کل قرآن گفت: هر چقدر که والدین از فعالیت‌های قرآنی فرزندان خود حمایت کنند به همان نسبت پله‌های ترقی و موفقیت فرزندان را تقویت کرده و او را برای داشتن آینده قرانی خوب و مناسب هدایت می‌کنند.

انتهای پیام

captcha