فعالیت‌های قرآنی ایران؛ سوژه شبکه تلویزیونی نیجریه
کد خبر: 3815278
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

فعالیت‌های قرآنی ایران؛ سوژه شبکه تلویزیونی نیجریه

گروه بین‌الملل ـ رایزن فرهنگی ایران در نیجریه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی « NTA» این کشور فعالیت‌های قرآنی رایزنی فرهنگی و برگزاری مسابقات قرآن در مسجد مرکزی ابوجا را تبیین کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ سید محمود عظیمی‌نصرآبادی، رایزن فرهنگی ایران در نیجریه در حاشیه برگزاری مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن ویژه دانش‌آموزان نیجریه در مسجد مرکزی ابوجا که با حمایت رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد، با خبرنگاران رسانه‌های نیجریه از جمله شبکه تلویزیونی ملی این کشور موسوم به «NTA» گفت‌وگو کرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار  NTAدرباره اهمیت مسابقات قرآنی دانش‌آموزان اظهار کرد: قرآن کریم کتاب مقدس مسلمانان و معجزه پیامبر اسلام(ص) و مانند چراغی روشنگر راه انسان‌هاست، به همین جهت است که آن حضرت فرمود: بهترین شما کسانی هستند که قرآن را بیاموزند و به دیگران آموزش دهند.

عظیمی‌نصرآبادی تأکید کرد: بنابرین اهمیت آموختن قرآن کریم و حفظ، قرائت و تفسیر آن برای جوانان و نوجوانان بسیار روشن است و به همین دلیل رایزنی فرهنگی ایران علاقه‌مند به همکاری با نهادهای قرآنی و حمایت از رویدادهای قرآنی مانند این مسابقات است و تلاش می‌کند در آینده همکاری خود را با نهادهای قرآنی به ویژه مدارسی که به آموزش و مسابقات قرآنی اهتمام می‌ورزند، افزایش دهد.

رایزن فرهنگی ایران افزود: مسابقات در سطح بسیار خوب و قابل قبولی برگزار شد؛ چراکه مرحله نهایی بود و برگزیدگان استان‌ها در آن حضور داشتند و حافظان و شرکت‌کنندگان در بخش تفسیر نیز بسیار خوب عمل کردند.

فعالیت‌های قرآنی ایران؛ سوژه شبکه تلویزیونی نیجریه

وی با اشاره به اهمیت ماه رمضان بیان کرد: ماه رمضان مهم‌ترین ماه از نظر مسلمانان است و مطابق آموزه‌های دینی ما این ماه به ماه بهار قرآن معروف است و در آن ثواب همه اعمال از جمله قرائت قرآن چندین برابر سایر ماه‌هاست؛ لذا برگزاری مسابقات قرآن در ماه رمضان که مسلمانان به فرمان الهی در حال روزه نیز هستند بسیار شایسته است.

رایزن فرهنگی ایران در پایان سخنان خود، به رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: به دلیل توجه مسئولان نظام فعالیت‌های قرآنی در ایران بسیار گسترش یافته و جوانان بسیاری به حفظ و قرائت قرآن روی آورده و مقام‌های شاخصی را نیز در مسابقات بین‌المللی قرآن به دست آورده‌اند.

گفتنی است؛ مسابقات سراسری قرآن کریم دانش‌آموزان نیجریه با حمایت رایزنی فرهنگی ایران طی سه روز در مسجد مرکزی ابوجا برگزار شد و عظیمی‌نصرآبادی با حضور در روز پایانی مسابقات، جوایز افراد ممتاز شامل نسخ قرآن کریم با ترجمه انگلیسی و کتبی درباره کشورمان را به آنها اهدا کرد.

همچنین، 30 نسخه قرآن کریم با ترجمه انگلیسی به برگزارکنندگان مسابقات برای اهدا به مدارس شرکت‌کننده داده شد.

انتهای پیام

captcha