چرایی اهمیت راهپیمایی روز قدس در دهه پنجم انقلاب‌
کد خبر: 3815505
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

چرایی اهمیت راهپیمایی روز قدس در دهه پنجم انقلاب‌

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس راهپیمایی روز قدس را عاملی برای انسجام جهان اسلام برابر صهیونیست‌ها و زیاده‌خواهی‌های استكبار جهانی دانست و گفت: راهپیمایی روز قدس در دهه پنجم انقلاب، قطعاً اهمیت بیشتری به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 8 خردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با یادآوری اینكه تجمع یا راهپیمایی جهانی روز قدس توسط امام راحل پایه‌گذاری شد، گفت: این تجمع شبیه تجمع مسلمانان در حج تمتع است با آن تفاوت كه منحصر به یك مكان نیست و در تمام نقاط دنیا و حتی در روستاها مردم از شیطان بزرگ اعلام برائت می‌كنند.

چرایی اهمیت راهپیمایی روز قدس
وی راهپیمایی روز قدس را عاملی برای انسجام جهان اسلام برابر صهیونیست‌ها و زیاده‌خواهی‌های استكبار جهانی دانست و گفت: راهپیمایی روز قدس در دهه پنجم انقلاب، قطعاً اهمیت بیشتری به خود اختصاص داده است؛ مخصوصاً كه بحث انتقال سفارت آمریكا به بیت‌المقدس و بعد ماجراجویی كشورهای حاشیه خلیج فارس و اسلامی عربی در ارتباط با اینكه خودشان را به صهیونیست‌ها نزدیك كنند.
رضایی ادامه داد: آنچه كه امروز در برخی از كشورهای همسایه شاهدیم درست برعكس اعلام موضع امت اسلامی است كه ضد اشغالگری و صهیونیستی است و عملشان نزدیك شدن به صهیونیست‌ها و همراهی با آنان است.

عقب‌نشینی ترامپ بعد از آن همه تهدیدها
رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس یادآور شد:‌ در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی برای اولین بار بحث جنگ نظامی را مشاهده می‌كنیم كه البته مقام معظم رهبری فرمودند جنگ نخواهد شد؛ حتماً بر اساس اطلاعات كامل این گونه قضاوت می‌شود و بعد از مدت بسیار كوتاهی عقب‌نشینی ترامپ كه این همه عربده كشید و تهدید كرد را شاهد بودیم.
وی اضافه كرد: ترامپ در سفر به ژاپن از مواضع خود عقب‌نشینی كرد گرچه این فرد یك انسان دمدمی مزاج است اما نشان می‌دهد كه ایران اسلامی چقدر در مباحث نظامی چقدر قدرت نرم و سخت دارد؛ آنان فكر می‌كنند با حركت دادن یك ناو هواپیمابر ایران می‌ترسد و از مواضع خود عقب‌نشینی می‌كند اما مشاهده كردیم كه ملت در كنار نظام ایستاد و شاهد عقب‌نشینی آمریكا بودیم.

انتفاضه در آغاز دهه پنجم
رضایی با تصریح این نكته كه بحث انتفاضه در آغاز دهه پنجم سرعت بیشتری به خود گرفته است، گفت: جنگ عربستان و یمن یا كنفرانس‌ها و نشست‌هایی كه سعودی‌ها دارند تدارك می‌بینند مباحثی است كه جدیداً مطرح شده است اما خواهیم دید كه خروجی این نشست‌ها جز به نفع جمهوری اسلامی چیز دیگری دربر نخواهد داشت.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اظهار كرد: سعودی‌ها به دنبال این هستند كه اتحاد كشورهای اسلامی ایجاد كنند و می‌گویند از مكه و مدینه نمی‌گذرند و از این طریق ایران را متوقف كنند اما این اتفاق نخواهد افتاد و شكست خواهند خورد و عمده‌ترین كار اینها در بحرین كه چراغ سبز به صهیونیست‌هاست با انزجار مسلمانان روبه‌رو خواهد شد و در روز قدس هم موضع مردم دنیا آن‌ها را در این نشست به عقب می‌راند.
وی بیان كرد: آنچه كه به عنوان نتیجه از این تغییرات و تحولات هم در سطح منطقه هم سطح جهانی دیدیم، دستاوردهایی بود كه هم حقانیت جمهوری اسلامی را مشخص می‌كند هم شكست كسانی كه دنبال این موضوع شكست ایران هستند و آن‌ها را با خفت و خواری مواجه خواهد كرد و طراحان این نقشه‌ها هم مردم را عصبانی‌تر كرده و آن‌ها را وادار می‌كند با انگیزه بیشتری در این راهپیمایی شركت كنند.

تشریح برنامه‌های راهپیمایی روز قدس
رضایی به تشریح برنامه‌های راهپیمایی روز قدس در استان فارس پرداخت و گفت: این راهپیمایی در استان فارس در بیش از 76 نقطه استان و رأس ساعت 10:30 روز جمعه آغاز خواهد شد و مقصد آن‌ هم میعادگاه نماز جمعه خواهد بود.
رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس ادامه داد: در شیراز راهپیمایی روز قدس میدان امام حسین(ع)، بلوار كریم‌خان زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهار راه پیروزی و مصلی نماز جمعه خواهد بود كه تمهیداتی نیز در ارتباط با ایاب و ذهاب این روز برای مردم دیده شده است از جمله اینكه مترو رایگان بوده و اتوبوسرانی نیز سرویس بیشتری ارائه خواهد داد.
به گفته وی، یكسری غرفه‌های فرهنگی در مسیر راهپیمایی برای بزرگسالان و كودكان برپا خواهد شد و تمهیداتی نیز برای دسترسی به آب برای گرفتن وضو انجام شده است.

رمضان شریف؛ سخنران راهپیمایی روز قدس شیراز
رضایی گفت: سخنران مراسم راهپیمایی روز قدس شیراز سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس ستاد انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستند.

اجرای 7 هزار برنامه سالگرد ارتحال امام(ره)
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای 7 هزار ویژه برنامه به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام در این استان خبر داد گفت: این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف مسابقات فرهنگی، وصیتنامه‌خوانی امام راحل، توزیع بروشور و پوستر و غیره خواهد بود. ضمن اینكه در فضای مجازی و سطح شهرها نیز تبلیغات گسترده‌ای برای آن انجام شده است.
وی اضافه كرد: مراسم مركزی در شیراز در ساعت 18:30 روز 13 خردادماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری خواهد بود.
رضایی همچنین گفت: مراسم بزرگداشت روز 15 خردادماه نیز در ساعت 18 روز 14 خردادماه در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد فاطمی، از مدرسین حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

اقامه نماز عید فطر در تمام مساجد فارس
رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس در ادامه به برپایی نماز عید فطر نیز اشاره كرد و گفت: نماز عید فطر واجب نیست اما مستحب مؤكند است كه اكنون هم اقامه آن تبدیل به یك فرهنگ شده است كه این نماز در شیراز در تمام مساجد برگزار خواهد شد و تنها در منطقه میانرود یك نماز به امامت آیت‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس برپا خواهد شد همچنین نماز عید فطر نیز با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به امامت آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس اقامه خواهد شد.
انتهای پیام

captcha