حضور خالصانه در نماز، انسان را از خطاها و لغزش‌ها باز می‌دارد
کد خبر: 3815652
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵

حضور خالصانه در نماز، انسان را از خطاها و لغزش‌ها باز می‌دارد

گروه اجتماعی- مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان یزد بر ترویج فرهنگ نماز در جامعه به‌ویژه دستگاه‌های دولتی تأکید کرد و گفت: اقامه نماز و حضور خالصانه در این فریضه الهی، انسان را از خطاها و لغزش‌ها باز می‌دارد.

حضور خالصانه در نماز، انسان را از خطاها و لغزش‌ها باز می‌داردبه گزارش ایکنا از یزد، علی نمازی، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد 8 خردادماه در نشست شورای اقامه نماز این اداره کل، خواستار برگزاری منظم نماز جماعت و حضور به موقع کارکنان این مجموعه در نماز جماعت اول وقت شد و اظهار کرد: اقامه نماز و حضور خالصانه در این فریضه الهی، انسان را از خطاها و لغزش‌ها باز می‌دارد.
وی با قدردانی از اعضای شورای اقامه نماز اداره کل، بر توجه به اصل نماز، فارغ از مسایل اداری و ارزیابی‌های انجام شده تاکید کرد و گفت: نماز، موجب سرافرازی انسان در پیشگاه خداوند می‌شود.
حجت‌الاسلام حسین مظفری، امام جماعت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد نیز در این نشست با تاکید بر بهره‌گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان این ماه را ماه آزمون بندگان خدا دانست و گفت: انسان در این ماه با روزه گرفتن، عبادت و بندگی، مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام مظفری افزود: روزه پاداش بزرگی را به بندگان هدیه می‌دهد و امیدواریم بتوانیم با گرفتن روزه از برکات این ماه بیشترین بهره را ببریم.
وی همچنین بر توجه به جنبه معنوی نماز تاکید کرد و گفت: نماز مایه آرامش قلب‌ها و دل‌ها می‌شود و با خواندن نماز، روح و نفس انسان تزکیه می‌شود.
علی محمد عادل، دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این شورا گفت: در ارزیابی‌های انجام شده، این اداره طی چهار سال گذشته رتبه برتر را در ترویج فرهنگ نماز کسب کرد و جزء دستگاه‌های برتر استانی در این زمینه شد.
عادل با بیان اینکه نشست‌های این شورا منظم برگزار می‌شود افزود: ارائه برنامه‌های تشویقی برای حضور حداکثری در نماز جماعت، برگزاری مسابقات فرهنگی، توزیع محصولات فرهنگی بین نمازگزاران، برگزاری زیارت عاشورا، تقدیر از خادمان نماز و پخش اذان به صورت زنده از جمله فعالیت‌های این شورا در سال گذشته است.

انتهای پیام

captcha