برگزاری طرح شادمانه «حجاب» و «فرشتگان» در مدارس همدان
کد خبر: 3817042
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
به همت بنیاد قرآن همدان؛

برگزاری طرح شادمانه «حجاب» و «فرشتگان» در مدارس همدان

گروه فرهنگی ـ مسئول روابط عمومی شورای فرهنگ قرآنی بنیاد قرآن استان همدان از برگزاری طرح شادمانه «حجاب» و شادمانه «فرشتگان» با همکاری آموزش‌وپرورش در مدارس متوسطه دخترانه همدان خبر داد و گفت: در این طرح دانش‌آموزان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به‌عنوان سفیران حجاب در مدارس خودشان مشغول به فعالیت می‌شوند.

برگزاری طرح شادمانه «حجاب» و «فرشتگان» در مدارس همدانمحمدحسین آهن‌چی مسئول روابط عمومی شورای فرهنگ قرآنی بنیاد قرآن استان همدان با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآن همدان گفت: بنیاد قرآن استان همدان یک سازمان ملی و مردمی است که به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم در جامعه و تقویت و حمایت از جلسات قرآنی و خادمین و قاریان و حافظان قرآن در سال ۱۳۷۵ زیر نظر نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تأسیس شد.
وی افزود: بنیاد قرآن دارای مجمع عمومی و هیئت‌امنا و اعضای رسمی است که هیئت‌امنا هر سه سال یک‌بار مدیر بنیاد قرآن را تعیین می‌کند و کلیه اموال بنیاد قرآن وقف قرآنی بوده و هیچ‌یک از اعضا و ارکان بنیاد از آن سهمی ندارند.
آهنچی خاطرنشان کرد: پس از پیام نوروزی رهبر فرزانه انقلاب در سال ۹۳ مبنی بر لزوم ورود جوانان در عرصه فعالیت‌های فرهنگی جمعی از نخبگان و جوانان متعهد عضو بنیاد قرآن استان باهدف توسعه و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی، شورای فرهنگ قرآنی را بنا نهادند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این‌چنین نمایشگاه‌هایی لازمه تقویت جوان درزمینهٔ قرآنی است، گفت: هدف اصلی دشمن تخریب افکار و عقاید جوانان است و این نمایشگاه‌ها باید برگزار شود تا همگی با قرآن و مفاهیم آن بیشتر آشنا شوند.
این عضو بنیاد قرآن تصریح کرد: مهم‌ترین هدف نمایشگاه آشنایی و ترویج فرهنگ قرآنی در بخش‌هایی از زندگی خودمان است که باید از آن استفاده کنیم و صد در صد این نمایشگاه تأثیرگذار است چراکه قرآن در همه شرایط تأثیرگذار است و حتی گوش دادن به آیات قران بر جسم و روح انسان اثرگذار است.
وی افزود: اگر در قرآن و فرهنگ آن بیشتر تلاش کنیم همه ارگان‌ها دست‌به‌دست هم بدهند و وظایف خود را به‌درستی انجام دهند وجود خلل‌های مدیریتی قابل‌حل و ارتقا است.
آهنچی خاطرنشان کرد:صداوسیما که یک رسانه ملی است بیشترین و مؤثرترین اثر را در یک جامعه دارد درحالی‌که تبلیغاتش درزمینهٔ ترویج فرهنگ قرآنی ضعیف است.
آه‍نچی همچنین از برگزاری طرح شادمانه «حجاب» و شادمانه «فرشتگان» با همکاری آموزش‌وپرورش در مدارس متوسطه دخترانه خبر داد و گفت: دختران در مقطع متوسطه با افزایش سن و بلوغ فکری گاهی دچار شبهه در بحث عفاف و حجاب می‌شوند این طرح در سطح استان به جهت ترویج حجاب و امر به معروف برگزار می‌شود.
آهنچی ادامه داد: در این طرح دانش‌آموزان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی حجاب و پس از گزینش و شرکت در مسابقات به‌عنوان سفیران حجاب در مدارس خودشان مشغول به فعالیت می‌شوند.
وی با اشاره به اهمیت قرآن و تأثیر فرهنگ آن در خانواده‌ها و جامعه گفت: بیشتر مشکلات ما به دلیل در اولویت نبودن فرهنگ قرآن است که باید حمایت مسئولان به‌ویژه در بحث مسائل مالی بیشتر شود.
انتهای پیام

captcha