رشد 5 درصدی اهدای خون در کشور طی ماه رمضان
کد خبر: 3818114
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
سخنگوی سازمان انتقال خون خبر داد:

رشد 5 درصدی اهدای خون در کشور طی ماه رمضان

گروه سلامت ــ سخنگوی سازمان انتقال خون کشور از رشد پنج درصدی اهدای خون در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد.

رشد 5 درصدی اهدای خون در کشور در ماه رمضانبشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال ۱۹۲ هزار و ۸۴۳ هزار نفر به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۱۴۷ هزار و ۳۷۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی با بیان اینکه امسال بیش از پنج هزار و ۸۷۶ نفر از بانوان نیز خون اهدا کردند، اظهار کرد: میزان اهدای خون در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با ۲۵ درصد رشد، کرمان و چهارمحال و بختیاری با ۲۴ درصد و یزد هم با ۲۳ درصد، بیشترین میزان رشد در میان استان‌های کشور را داشته‌اند.
 
حاجی‌بیگی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان امسال، هم در کل کشور و هم نسبت به سال قبل پنج درصد رشد داشته‌ایم.
 
وی در ادامه با اشاره به کاهش ذخایر گروه‌های خونی منفی در کشور گفت: تنها ۱۰ درصد مردم کشور دارای گروه خونی منفی هستند لذا درخواست ما این است که افراد دارای این گروه‌های خونی که دهنده عمومی هستند، بیشتر به مراکز اهدای خون به ویژه در شهر‌های بزرگ که مراکز درمانی بیشتری دارند، مراجعه کنند.

وی افزود: تنها سه درصد مردم در ایران دارای گروه خونی O منفی هستند؛ در حالی‌که به این گروه خونی با توجه به مصرف، نیاز بیشتری وجود دارد.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه این سازمان باید خون مورد نیاز ۹۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی را تأمین کند، اظهار کرد: ۱۷۰ بیمارستان و مرکز درمانی در تهران وجود دارد؛ بنابراین بیشترین خون اهدایی در کشور به میزان ۲۶ درصد در تهران مصرف می‌شود.

انتهای پیام
captcha