برپایی هفته فرهنگی «حضرت عباس(ع)» در اروپا
کد خبر: 3819175
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

برپایی هفته فرهنگی «حضرت عباس(ع)» در اروپا

گروه بین‌الملل ـ دومین هفته فرهنگی «حضرت عباس(ع)» در کشورهای اروپایی بلژیک، هلند و آلمان در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌ سایت شبکه جهانی «کفیل»؛ دومین هفته فرهنگی «حضرت عباس(ع)» به همت آستان عباسی و با همکاری انجمن اروپایی دوستی ادیان در حال برگزاری است و شهر «آنتورپ» بلژیک نخستین ایستگاه این هفته فرهنگی بود.

فعالیت‌های هفته فرهنگی حضرت عباس(ع) از روز چهارشنبه(22 خردادماه) با حضور گسترده شخصیت‌های فکری، دینی، فرهنگی، اجتماعی و فضلای حوزه‌های علمیه در شهر آنتورپ بلژیک آغاز شد و یک نشست پژوهشی با عنوان «آستان عباسی؛ پل ارتباطی میان بیگانگی و میهن» در قالب این هفته فرهنگی برگزار شد.

همچنین، شهر «کلن» آلمان، دومین ایستگاه این هفته فرهنگی بود که فعالیت‌های این هفته فرهنگی از دیروز(23 خردادماه) آغاز شد که «زهیر شربة»، نماینده انجمن اروپایی ادیان در آلمان در آیین افتتاحیه این مراسم سخنرانی کرد.

یادآوی می‌شود، آستان عباسی برای دومین سال متوالی اقدام به برپایی هفته فرهنگی «حضرت عباس(ع)» در چند کشور اروپایی از جمله بلژیک، آلمان و هلند کرده که ترویج اندیشه اهل بیت(ع)  و استفاده از علوم و ارزش‌های انسانی آن‌ها و معرفی پروژه‌های دینی، فرهنگی، عمرانی و خدماتی آستان از جمله اهداف این هفته است.

انتهای پیام
captcha