کارگاه علمی «نقش ادیان در ترویج صلح» در آلمان + عکس
کد خبر: 3820085
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

کارگاه علمی «نقش ادیان در ترویج صلح» در آلمان + عکس

گروه بین‌الملل ـ کارگاه علمی «نقش ادیان در ترویج صلح» با حضور شماری از شخصیت‌های علمی، دینی، فرهنگی و آکادمیک و برخی فضلای حوزه علمیه در شهر «برلین»، پایتخت آلمان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل، این کارگاه علمی دیروز(26 خردادماه) در چارچوب فعالیت‌های دومین هفته فرهنگی «حضرت عباس(ع)» در اروپا برگزار شد.
 
این کارگاه که با ایراد سخنرانی‌ و ارائه برخی مقالات از سوی پژوهشگران و صاحب‌نظران شرکت‌کننده همراه بود، با سخنرانی سید احمد راضی، نماینده آستان عباسی در اروپا آغاز شد و در ادامه، ضیاء الدباس، سفیر عراق در برلین سخنرانی کرد.

در این کارگاه، شیخ محمد کنعان، رئیس دادگاه عالی جعفری لبنان مقاله‌ای با عنوان «نقش ادیان در ترویج صلح» و صاحب نصار، استاد فقه دانشگاه کوفه مقاله‌ای با عنوان «صلح در ادیان سه‌گانه یهودیت، مسیحیت و اسلام» ارائه دادند.
کارگاه آموزشی «نقش ادیان در ترویج صلح در آلمان»
آیین اختتامیه این کارگاه با سخنرانی «علاء الخطیب»، نماینده انجمن اروپایی شناخت ادیان همراه بود و در پایان این کارگاه بیانیه‌ای صادر شد که مفاد آن به قرار زیر است:

1 ـ درخواست از دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مانند اتحادیه اروپا و سازمان ملل مبنی بر پذیرفتن مسئولیت‌های انسانی خود در راستای پیگیری وضعیت‌های افراطی‌گری و خشکاندن منابع فکری و مالی آن.

2 ـ در خواست برای بین‌المللی‌کردن کشتار اسپایکر به‌عنوان یک جنایت پاکسازی نژادی و ضد انسانی و پیگری و تسلیم عاملان آن به دستگاه قضایی.

3 ـ ترویج فرهنگ صلح از طریق گفت‌وگو و شناخت میان ادیان و مذاهب مختلف.

4 ـ تقویت نقش سازنده مراجع  دینی دارای خطابه‌های میانه‌رو اعتدال‌گرا.

5 ـ  ضرورت تلاش جدی و همکاری میان تصمیم‌سازان و سازمان‌های مدنی جامعه و مراکز معنوی شرق و غرب.

6 ـ  دعوت از رسانه‌ها برای تمرکز بر ارزش‌های گذشت، تسامح، صلح و محبت و دوری از تفرقه‌افکنی و نفرت‌انگیزی.

در پایان کارگاه علمی «نقش ادیان در ترویج صلح» در برلین، مجموعه‌ای از هدایا میان شرکت‌کنندگان توزیع شد.
 
یادآوی می‌شود، آستان عباسی برای دومین سال متوالی اقدام به برپایی هفته فرهنگی «حضرت عباس(ع)» در چند کشور اروپایی از جمله بلژیک، آلمان و هلند کرده که ترویج اندیشه اهل بیت(ع)  و استفاده از علوم و ارزش‌های انسانی آن‌ها و معرفی پروژه‌های دینی، فرهنگی، عمرانی و خدماتی آستان از جمله اهداف این هفته است.
کارگاه آموزشی «نقش ادیان در ترویج صلح در آلمان»کارگاه آموزشی «نقش ادیان در ترویج صلح در آلمان»کارگاه آموزشی «نقش ادیان در ترویج صلح در آلمان»کارگاه آموزشی «نقش ادیان در ترویج صلح در آلمان»کارگاه آموزشی «نقش ادیان در ترویج صلح در آلمان»کارگاه آموزشی «نقش ادیان در ترویج صلح در آلمان»
انتهای پیام
captcha