اجرای جام باشگاه‌های کتابخوانی در فارس
کد خبر: 3822020
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

اجرای جام باشگاه‌های کتابخوانی در فارس

گروه فرهنگی ــ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تشریح برنامه‌های این اداره‌كل در خصوص ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی از اجرای جام باشگاه‌های كتابخوانی خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 3 تیرماه در كارگاه آموزشی ویژه تسهیل‌گران جام باشگاه‌های كتابخوانی این استان به تشریح برنامه‌های این اداره‌كل در خصوص ترویج فرهنگ كتابخوانی پرداخت و گفت: یكی از این برنامه‌ها تلاش برای اجرای جام باشگاه‌های كتابخوانی است.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته توسط رؤسای فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها و معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فرمانداری‌ها و شهرداری‌های شهرستان‌ها توانستیم مسئولان را قانع کنیم که این کار می‌تواند دستاوردهای خوبی در حوزه فرهنگ و ادب شهرها و روستاها داشته باشد.
سهرابی ادامه داد: قطعاً برپایی این کارگاه‌ها در راستای برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی می‌تواند در قرار گرفتن در جمع شهرها و روستاهای دوستدار کتاب گامی مؤثر باشد.
مدیركل ارشاد فارس با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سال جاری برای به دست آوردن این عناوین ورود کرده است، افزود: در شیراز با برنامه متنوع‌تری این گام بزرگ را برداشته‌ایم که عنوان پایتختی کتاب را کسب کنیم.
وی همچنین گفت: یكی از مهم‌ترین اقدامات برنامه‌های اداره‌كل ارشاد در این زمینه انتخاب شهرها و روستاها به عنوان شهر و روستای دوستدار كتاب و پایتخت كتاب ایران است.
سهرابی با بیان اینكه شهرها و روستاهای مختلف از این برنامه استقبال كرده‌اند، گفت: در دو سال گذشته شهرهای شیراز و صدا به‌عنوان فینالیست پایتخت كتاب ایران انتخاب شدند.
مدیركل ارشاد فارس با تصریح اینكه هم‌اكنون شهرهای مختلفی از استان فارس نامزد این عنوان شده‌اند، گفت: یكی از مهم‌ترین كارهای دیگر كه برای ترویج كتاب و كتابخوانی باید انجام داد، ترویج فرهنگ مطالعه میان نسل جوان و نوجوان است كه اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری انجام دهیم مسلماً تأثیر بزرگی را در بخش فرهنگ جامعه خواهیم دید.
انتهای پیام

captcha