معامله قرن رشوه به منطقه با پول عرب‌هاست
کد خبر: 3822584
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
خالد مشعل:

معامله قرن رشوه به منطقه با پول عرب‌هاست

گروه بین‌الملل ـ رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس، «معامله قرن» را رشوه‌ای به منطقه با پول عرب‌ها برای فروش فلسطین و قدس دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، طی بیانیه‌ای در واکنش به تحمیل طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» و برگزاری نشست «صلح برای رفاه» در بحرین اعلام کرد: معامله قرن رشوه‌ای به منطقه با پول عرب‌هاست تا مسئله اصلی خود یعنی فلسطین و قدس را بفروشند.

وی با تأکید بر آنکه مردم فلسطین اجازه نخواهند داد این طرح اجرا شود، افزود: این طرح معادله‌ای مشکوک، مسموم و رشوه‌ای به منطقه است تا با پول عرب‌ها فلسطین و قدس را بفروشند. آرمان‌های فلسطینی خط قرمز است که ملت فلسطین به آن پایبندند و بر سر آن چانه‌زنی نمی‌کنند. حق ملت فلسطین در مقاومت، آزادی از اشغال و آزادی اسرا از زندان‌های اسرائیل بوده و این آرمان‌ها قابل چانه‌زنی نیست.

مشعل با اشاره به بایکوت نشست بحرین از سوی فلسطینیان بر لزوم عدم مشارکت عرب‌ها در آن تأکید و از حامیان بایکوت آن با احترام یاد کرد.

رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس نشست بحرین را پروژه‌ای مشکوک و برنامه‌ریزی‌شده تحت کنترل آمریکا و اسرائیل دانست و از کشورهای عربی خواست از شرکت در آن، که سودی برای منطقه ندارد، منصرف شوند.

خالد مشعل اظهار کرد: آمریکا هم‌اکنون درگیر بحران‌های داخلی است که می‌خواهد با قربانی کردن فلسطین، سران این کشور را راضی کند، اما آنها اشتباه می‌کنند، زیرا فلسطین دارایی آنان نیست. به کسانی که در این نشست شرکت کرده‌اند هشدار می‌دهیم که هرکس می‌خواهد قمار کند باید با اموال خود قمار کند نه دارایی دیگران.

یادآور می‌شود کنفرانس منامه، که در ابتدا قرار بود با حضور رؤسا و سران کشورهای شرکت‌کننده برگزار شود، به دلیل غیبت سران به نشست تقلیل یافت و تشکیلات خودگردان فلسطین و تمامی گروه‌های فلسطینی آن را تحریم کردند. امارات، عربستان، اردن، مصر و مراکش از جمله کشورهای حاضر در نشست منامه هستند.

انتهای پیام
captcha