راه‌اندازی هشتگ‌های عربی علیه معامله قرن
کد خبر: 3822585
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

راه‌اندازی هشتگ‌های عربی علیه معامله قرن

گروه بین الملل ـ نشست اقتصادی منامه به‌ عنوان گام نخست طرح «معامله قرن» ترامپ از دیروز در حالی آغاز شد که کاربران شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌های مختلفی از جمله «فلسطین فروشی نیست» و «نشست بحرین شکست خواهد خورد» به این کارگاه واکنش نشان دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری
الجزیره؛ نشست منامه به‌عنوان نخستین گام عملی طرح «صلح آمریکا در خاورمیانه» موسوم به «معامله قرن» در حالی از شب گذشته، چهارم تیرماه در منامه آغاز شد که کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی نسبت به این نشست داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، فعالان شبکه‌های اجتماعی با ایجاد هشتگ‌های «#نشست بحرین شکست خواهد خورد» و «#فلسطین فروشی نیست»، ضمن تأکید بر ضرورت ممانعت از تلاش برای فروش فلسطین، برگزاری این کارگاه را بزرگ‌ترین خیانت به ملت فلسطین و مقدسات اسلامی برشمردند.

در همین راستا، مناطق مختلف فلسطین شاهد تظاهرات گسترده علیه معامله قرن بود و تعدادی از دانشجویان دانشگاه اردن نیز با تشکیل زنجیره‌ای انسانی در میدان دانشگاه، مشارکت اردن در نشست بحرین و عادی‌سازی روابط با اسرائیل را محکوم کردند.

موضع دولت کویت نسبت به این نشست نیز عکس‌العمل‌های زیادی را در پی داشت و فعالان شبکه‌های اجتماعی فایل‌های ویدیوئی از جلسه مجلس امت این کشور به اشتراک گذاشتند که در آن نمایندگان کویت مخالفت خود را با طرح معامله قرن اعلام کردند.

بسیاری از مردم بحرین نیز که پایتخت کشورشان میزبان این نشست اقتصادی بود، موضعی کاملا مخالف با حکومت خود داشتند و فعالان شبکه‌های اجتماعی این کشور با گذاشتن هشتگ «#بحرینی‌های ضد عادی‌سازی»، برگزاری این نشست را خیانت به ملت فلسطین توصیف کردند.

مخالفان بحرینی نیز پلاکاردهایی حمل می‌کردند که بر آن نوشته بود: «من تابعیت بحرینی، هویت فلسطینی و وابستگی عربی دارم، عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را نمی‌پذیرم، برگزاری نشست صلح برای شکوفایی و مشارکت در آن را خیانت به ملت فلسطین می‌دانم و از این اقدام و کسانی که آن را برگزار کرده‌اند، برائت می‌جویم».

مردم بحرین تنها به این اکتفا نکرده؛ بلکه با برافراشتن پرچم فلسطین در کنار پرچم کشورشان در بالکن خانه‌ها و پشت بام منازل خود، با ملت فلسطین ابراز همبستگی کردند.

انتهای پیام
 
captcha