فعالیت خیران سلامت توسط دولت تسهيل شود
کد خبر: 3822851
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

فعالیت خیران سلامت توسط دولت تسهيل شود

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجانشرقی، گفت: سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم نیروی انسانی و تجهیزات حوزه بهداشت و درمان و تسهیل فعالیت خیران سلامت، باید مهمترین رویکرد دولت در بخش علوم پزشکی باشد.

فعالیت خیران سلامت باید توسط دولت تسهيل شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، ششم تیرماه در ششمین همایش خیرین سلامت استان با بیان این‌که در شرایط کنونی کشور، معیشت و سلامت جزو اولویت‌های اصلی به شمار می‌رود، اظهار کرد: علی‌رغم غفلتی که در زندگی مدرن امروزی در جریان است؛ اما افراد خیر و نیک اندیشی نیز هستند که راه معیشت، سلامت و رفاه دیگران را تامین می‌کنند.

وی اضافه کرد: اکنون ارتقای مکارم اخلاقی بیش از همه چیز نیاز جامعه است و چه اخلاقی بالاتر از این‌که برای همدیگر مهر و محبت کرده و به فکر نیازمند و مستضعفان باشیم.

حجت الاسلام آل هاشم، خاطرنشان کرد: تلاش برای رفع مشکلات مردم و انجام فعالیت‌های عام المنفعه در آموزه‌های دینی ما تاکید شده است، شک نداشته باشید که کمک به سلامت مردم، تجهیز فضاهای درمانی و ساخت مراکز بهداشتی و درمانی صدقه جاری است.

امام جمعه تبریز، برگزاری چنین همایش‌هایی با حضور خیرین سلامت در فرهنگ‌سازی و تشویق مردم برای مشارکت در امور خیریه در حوزه سلامت را موثر عنوان کرد.

وی ادامه داد: هرچند از نظر شمار تخت‌های بیمارستانی در مراکز درمانی کمبود وجود دارد؛ اما نباید از بحث پیشگیری، آموزش نیروی انسانی و پژوهش در حوزه سلامت غافل بمانیم؛ ضروری است این موضوع که در اساس‌نامه و اهداف تشکیل مجمع سلامت هم آمده است، در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که بهترین راه ارتقا سلامت اقدامات پیشگیرانه از طریق تغذیه مناسب و ورزش همگانی است، گفت: متاسفانه مشکلات کشور باعث ورود فشار مضاعف به بخش‌های درمانی شده است.

وی متذکر شد: خوشبختانه وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز به اقدامات پیشگیرانه توجه بیشتری داشته است؛ به عنوان مثال غربالگری در بحث فشار خون که در مراکز سلامت آغاز شده نشانگر توجه ویژه این وزارت به اقدامات پیشگیرانه است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: علم و پژوهش که اولین توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است باید مورد توجه مجمع خیرین سلامت قرار گیرد؛ چراکه دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است.

وی بیان کرد: اگر برای تجهیز مراکز درمانی که توسط خیرین ساخته می‌شود از تولیدات داخلی استفاده کنیم ضمن خدمت در بخش سلامت، کمک خوبی به اشتغال کشور نیز می‌شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم اظهار کرد: کمبود امکانات در مراکز درمانی و بهداشتی نباید نادیده گرفته شود؛ بلکه باید در راستای توسعه این امکانات گام‌های موثری برداشت تا فعالیت متخصصان نیز روز به روز افزایش یابد.

وی با تاکید بر این‌که وزارت بهداشت و درمان زمینه سازی برای فعالیت خیرین سلامت را انجام دهد، خاطرنشان کرد: برکرواسی‌های فرسایشی و اداری خیران را دلسرد و پشیمان می‌کند؛ امیدواریم دولت همکاری‌های لازم را با خیرین در بخش سلامت، مدرسه سازی و مسکن سازی داشته باشد تا این افراد دغدغه‌ای جز تکمیل پروژه‌ها نداشته باشند.

انتهای پیام

captcha