برجام باهدف نفت در برابر غذا نبود
کد خبر: 3824610
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳

برجام باهدف نفت در برابر غذا نبود

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه همدان گفت: برجام باهدف نفت در برابر غذا نبود و اکنون اروپا در این فضا اینستکس را به FATF متصل کرده که مشکلات زیادی برای ما به وجود آورده است، اگر نگاه قرآنی داشتیم بعد از خروج آمریکا باید برجام را آتش می‌زدیم.

برجام باهدف نفت در برابر غذا نبودبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی امام جمعه همدان، امروز ۱۴ تیرماه در خطبه‌های نمازجمعه همدان، اظهار کرد: اگر می خواهید بهترین عبودیت را برای پروردگار انجام دهید و بهترین ذکر را گفته باشید، شکرگزاری کنید.

وی افزود: باید در مسیرهای الهی و تقوا حرکت کند چرا که محور اسلام عبودیت است و اینکه از چارچوب‌های تعریف شده الهی عبور نکند و احترام پیغمبر را در برابر فرزندانش(ولایت) حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه یکی از حقوق فرزندان انتخاب نام نیکو است، تاکید کرد: در نامگذاری فرزندانمان با سیره اهل بیت(ع) فاصله گرفته‌ایم و خانواده‌ها باید به نام فاطمه توجه کنند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند اگر کسی از دنیا برود و محبت اهل بیت را داشته باشد، عذاب آخرت برای وی کاهش خواهد یافت. 

 

غرب نگاه به زنان را مخدوش کرده است

شعبانی موثقی عنوان کرد: نگاه اسلام به مقام زن الهی و انسانی بوده و برخلاف نگاه غرب است، غرب نگاه به زنان را مخدوش کرده است.

وی ادامه داد: باید مراقب بود که نگاه‌ها با هوای نفسانی آلوده نشود و تقوای الهی و توجه به اهل بیت را راس همه امور زندگی خود قرار داد. 

نماینده ولی فقیه در استان همدان در خطبه دوم نیز گفت: آمریکا ۱۴ ماه است که از برجام خارج شده و اروپاییان وعده کردند که کانال مالی را فعال کنند و به این واسطه قصد دارند که ایران را در برجام نگهدارند اما این مساله به طور جدی انجام نشده، تجربه به ما ثابت کرده که آمریکا قابل اعتماد نیست و به دنبال گشایش اقتصادی ما نیست.

وی ادامه داد: اروپا برای اینکه با تبعات خروج ما مواجه نشود تحریمهای آمریکا را نقض نمی‌کند و از طریق کانال مالی فقط می‌‌خواهد کالاهای غیرتحریمی همچون غذا و دارو به ما بدهد در حالیکه اگر اروپا می خواهد صداقت خود را نشان دهد باید تعهدات برجامی را ادا کند و از ما نفت بخرد و این در حالیست که اروپا الان از ما نفت نمی‌خرد و این نشان از عدم صداقت آنها است.

 

مشکل آمریکا با ما برجام نیست بلکه تفکرات نظام سلطه است 

امام جمعه همدان اظهار کرد: برجام باهدف نفت در برابر غذا نبود و اکنون اروپا در این فضا اینستکس را به FATF متصل کرده که مشکلات زیادی برای ما به وجود آورده است اما باید مراقب بود که برجام وFATF  سیاسی و یا انتخاباتی نشود.

وی تاکید کرد: اگر نگاه قرآنی داشتیم بعد از خروج آمریکا باید برجام را آتش می‌زدیم و این در حالیست که ما را ۱۴ ماه معطل کرده و در این مدت اقتصاد ما وضعیت بدی داشته است.

شعبانی موثقی تصریح کرد: مشکل آمریکا با ما برجام نیست بلکه تفکرات نظام سلطه است چرا که اینها اهل استکبار هستند.

وی درباره حج نیز گفت: حج یک حرکت عبادی و سیاسی است و سیاست ورزی‌‌های اسلامی و بستن قرارداد برای این است که عربستان به خاطر مسائل سیاسی حجاج ما را اذیت نکند. 

نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به حجاج بیان کرد: حجاج ما باید به عنوان پیام آوران مرجع تشیع در عربستان حاضر شوند چرا که آنها شیعه جعفری بوده و زینت اهل بیت هستند از این رو باید پیام آور معنویت شیعیان باشند. 

وی درباره مشکلات استان نیز گفت: از همشهریان خواهش دارم درباره اجاره خانه‌ها کمی مراعات کنند و مشکلات اقتصادی خود را از مستاجران مطالبه نکنند و مستاجران نیز عدالت و امانتداری را رعایت کنند.

شعبانی موثقی تاکید کرد: بازار مسکن باید مورد نظارت قرار بگیرد، ما از این مساله گلایه داریم که مسئولان باید وارد شوند چرا که اجاره بها واقعا آزاردهنده است.

وی افزود: مردم ما متدین هستند پس اگر می‌توانیم پول کمتری از مردم مطالبه کنیم.

انتهای پیام

captcha