ادغام یا انحلال حشدالشعبی دروغ است
کد خبر: 3824863
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
سخنگوی رسمی نُجَباء:

ادغام یا انحلال حشدالشعبی دروغ است

گروه بین‌الملل ــ سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء اعلام کرد: ادغام یا انحلال گروه مقاومت حشدالشعبی(بسیج مردمی) عراق دروغ است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقاومت اسلامی نجباء؛ نصر الشمری،‌ سخنگوی رسمی این مقاومت در یادداشتی نوشت: گروه‌های مقاومت، شناسنامه عراق هستند و پس از دستور جهاد کفایی مرجعیت شیعی عراق، آیت‌الله العظمی سیستانی، براساس وظیفه شرعی خود هسته‌های اولیه حشدالشعبی را تشکیل دادند.

الشمّری با اشاره به شایعه‌پراکنی رسانه‌های معاند درباره سرنوشت مقاومت در عراق ضمن توصیف گروه‌های مقاومت به عنوان شناسنامه این کشور، تصریح کرد: در دستور عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق مطلبی مبنی بر ادغام حشدالشعبی با ارتش وجود ندارد، بلکه این دستور به شیوه عمل این سازمان به عنوان بخشی از نیروهای مسلح (که در قانون مصوب پارلمان آمده است) اشاره دارد.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های مقاومت در سال 2014 میلادی هرگز تمام قوای انسانی را در اختیار حشدالشعبی قرار نداده، بیان کرد: ما همه سیب‌ها را در یک سبد قرار ندادیم و بخش زیادی از رزمندگان گروه‌های مقاومت به حشدالشعبی نپیوستند، چراکه نام بسیاری از متخصصان و فرماندهان از منظر امنیتی قابل بیان نیست و ‌باید نزد گروه‌هایشان محفوظ بماند.

الشمری درباره شایعه حذف اسم و رسم گروه‌های مقاومت پس از ابلاغیه حکومتی نخست‌وزیر عراق نوشت: بند دوم دستور عبدالمهدی به این معناست که اعداد نامگذاری شده در تقسیم‌بندی حشدالشعبی پس از انتقال به ارتش، براساس چارت سازمانی آنان تغییر خواهد کرد.

این عضو بلندپایه سازمان بسیج مردمی عراق اظهار کرد: فتوای مراجع دین، عقیده جهادی مؤمنان، وحدت ملت عراق و پشتیبانی نامحدود جمهوری اسلامی ایران، زمینه تشکیل حشدالشعبی و رزمندگان آن را فراهم آورد که این عوامل هنوز به قوت خود باقی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha