ماجرای پیام رهبر ایران به سیدحسن نصرالله
کد خبر: 3826534
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
دبیرکل نُجَباء تشریح کرد؛

ماجرای پیام رهبر ایران به سیدحسن نصرالله

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء عراق در سالگرد جنگ 33 روزه لبنان به تشریح پیامی پرداخت که از سوی رهبر معظم انقلاب ایران به سیدحسن نصرالله در جنگ تموز رسیده بود.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز مقاومت اسلامی نجباء؛ شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل این جنبش، در سخنانی که برای نخستین‌بار به ‌مناسبت سیزدهمین سالگرد جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی منتشر شد، به بیان محتوای دیدار خود با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در آن زمان پرداخت.

الکعبی با تأکید بر نبود توازن امکانات طرفین در جنگ تموز اظهار کرد: در این جنگ مجاهدان حزب‌الله در تنگنا و سختی به‌ سر می‌بردند؛ چراکه بیشتر کشورها از اسرائیل حمایت می‌کردند. دشمن از جنگنده‌های پیشرفته و پشتیبانی آمریکا، اروپا و کشورهای عربی برخوردار بود و در مقابل، جمعی از رزمندگان در کوه‌ها و دشت‌ها در محاصره قرار داشتند. از همین رو طرفداران حق در اقصی‌ نقاط جهان از وضعیت حزب‌الله لبنان نگران بودند.

دبیرکل نجباء ادامه داد: در این میان به یکباره سیدحسن نصرالله با اطمینانی فراتر از یک برآورد ساده در رسانه‌ها بشارت پیروزی قطعی را داد و همه را غافلگیر کرد.

الکعبی بیان کرد: مدتی بعد از پایان این نبرد، من و جمعی از برادران مجاهد به لبنان سفر کردیم تا ضمن دیدار با سیدحسن نصرالله، پیروزی بزرگ حزب‌الله را به ایشان تبریک بگوییم. در مسیر بودم که سؤالی ذهنم را درگیر کرد و تصمیم گرفتم به محض ملاقات آن را مطرح کنم و آن این بود که سیدحسن بر چه اساسی وعده پیروزی داد؟ اطمینان خاطر او از کجا نشئت می‌گرفت و چگونه به این جمع‌بندی رسیده بود؟

وی ادامه داد: به محض دیدار با نصرالله در زمانی که شهید عماد مغنیه نیز حضور داشت، سؤالم را مطرح کردم. ایشان پاسخ داد که پس از شدت یافتن محاصره، پیامی از رهبر معظم انقلاب ایران دریافت کردم و در آن تأکید شده بود که به همه مجاهدان توصیه کنم دعای «جوشن صغیر» را بخوانند و در ادامه بشارت دادند که قطعاً پیروزی، عزت و کرامت از آنِ مقاومت خواهد بود.

دبیرکل نُجَباء از قول سیدحسن نصرالله افزود: به تجربه بر من ثابت شده بود که رهبر ایران هر گاه وعده‌ای می‌دهند، بی‌شک محقق می‌شود. من هم با استناد به وعده ایشان، با چنین صراحت و اطمینانی در رسانه‌ها از پیروزی حتمی سخن گفتم و آن را به همه حامیان مقاومت بشارت دادم.

انتهای پیام

captcha