انتقال اعضای چند گروه تروریستی از پاکستان به افغانستان
کد خبر: 3825324
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱

انتقال اعضای چند گروه تروریستی از پاکستان به افغانستان

گروه بین‌الملل ــ یک رسانه هندی مدعی شد که تروریست‌های مستقر در خاک پاکستان پس از هدف قرار گرفتن مواضعشان از سوی ارتش این کشور به افغانستان منتقل شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از «هندوستان تایمز»؛ پس از حمله نیروی هوایی هند به مواضع تروریست‌های «جیش محمد» در منطقه بالاکوت پاکستان، اعضای این گروه و لشکر طیبه به استان‌های کنر ، ننگرهار، نورستان و قندهار در افغانستان منتقل شده‌اند.

این رسانه هندی افزود: به دلیل خطر حملات احتمالی، اکنون سفارت هند در کابل و دفاتر مربوط به وزارت خارجه این کشور در قندهار در حالت آماده‌باش قرار دارند.

سازمان‌های اطلاعاتی هند بر این باور هستند که انتقال تروریست‌ها به آن سوی خط دیورند (منطقه مرزی افغانستان و پاکستان) برای جلوگیری از قرارگرفتن در لیست سیاه گروه خاص اقدام مالی (FATF) است.

منابع آگاه در سازمان‌های اطلاعاتی هند نیز اعلام کردند که نهادهای دیپلماتیک هند از جمله سفارت این کشور در کابل در معرض تهدید حمله تروریست‌های جیش محمد و لشکر طیبه قرار دارند.

براساس گزارش‌ها، تعداد قابل توجهی از اعضای جیش محمد به شهرستان‌های کوت و مومند در استان ننگرهار، سنگین و مارجه استان هلمند، ناوه در استان غزنی، زرمت در استان پکتیا و همچنین استان‌های فاریاب و قندوز انتقال یافته‌اند.

لشکر طیبه مراکز آموزشی را نیز در ننگرهار، نورستان، کنر، هلمند و قندهار ایجاد کرده و در حال انتقال اعضای خود از پیشاور پاکستان به افغانستان است.

پیش از این نیز وزارت دفاع ملی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که بیش از 300 نیروی لشکر طیبه در افغانستان حضور دارند.

انتهای پیام

captcha